۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

بندر صیادی در جزیرۀ مینو احداث می‌شود

مدیرکل شیلات خوزستان از برنامه این اداره برای احداث بندر صیادی در جزیرۀ مینو خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۶۷۱
بندر صیادی در جزیرۀ مینو احداث می‌شود
 
به گزارش مانا، فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مطالعه و پیگیری ایجاد بندر صیادی در جزیرۀ مینو و تکمیل بنادر صیادی بحرکان، ابوخضیر و اروند از برنامه‌های اصلی ادارۀ کل شیلات خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات احداث بندر صیادی در جزیره مینو به زودی شروع می‌شود افزود: ساخت بندر صیادی در این جزیره سبب رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و ماندگاری جمعیت جوان این منطقه خواهد شد.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های جزیرۀ مینو از جمله برق و جادۀ دسترسی برای احداث بندر صیادی فراهم است ابراز امیدواری کرد این بندر با تخصیص اعتبارات مورد نیاز از سوی سازمان شیلات و مشارکت منطقه آزاد اروند ساخته شود.

ابوعلی با بیان اینکه احداث بندر صیادی در جزیره مینو از خواسته‌ها و مطالبات ساکنان این جزیره است افزود: با ساخت بندر صیادی در جزیره مینو اهمیت اقتصادی این جزیره دو چندان خواهد شد.

جزیرۀ مینو از توابع خرمشهر بین اروند صغیر و کبیر واقع شده و در محدودۀ منطقه آزاد اروند واقع شده است.

این جزیره قبل از جنگ تحمیلی از رونق خاصی برخوردار بود، ولی تجاوز رژیم بعثی عراق، این جزیره خالی از سکنه شد و همه زیرساخت‌های آن بر اثر آتش باری نیرو‌های بعثی عراق از بین رفت.

جزیره مینو با چشم انداز‌های زیبا از طریق یک پل کابلی بزرگ به خرمشهر و آبادان متصل می‌شود و از مسیر آبراه اروندرود به آب‌های خلیج فارس راه می‌یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار