۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

صادرات اولین محموله کانتینری از بندرگاه آبادان به کویت

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: اولین محموله کانتینری از بندر آبادان طی چند روز به امیرنشین کویت صادر می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۶۶۷
صادرات اولین محموله کانتینری از بندرگاه آبادان به کویت
 
رضا سفاری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ادامه روند تخلیه و بارگیری و صادرات از این بندربه کشور‌های حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این محموله به وزن  ۲۰۰ تُن کاه صادراتی  که در مجموع  ۱۲ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت در شناور فلزی چند منظوره "مهاجرین‌۶" بارگیری شد و در چند روز آینده، بندر آبادان را به مقصد کویت ترک می‌کند.

وی افزود: پیش از این، این نوع کالا به صورت کیسه‌ای صادرمی شد که البته در این برهه از زمان  و با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای افزایش میزان استقبال کشور‌های مقصد و بالا بردن ضریب ایمنی، این شیوه یعنی صادرات کاه به‌صورت کانتینری را عملی کردیم.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه همۀ تلاش ما این است که عملیات تخلیه و بارگیری و صادرات از بنادر آبادان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس متوقف نشود.

سفاری افزود: هم‌اکنون این بهترین گزینه است که هم سرعت فعالیت را بالا می‌برد و هم عملیات صادرات  را تداوم خواهد داد.

بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار در چند ماه شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی دچار رکود شده و بسیاری از شناور‌های بومی منطقه نیز بیکارشدند.

عمدۀ صادرات و واردات کالا در بنادر آبادان و خرمشهر با کشور‌های حوزۀ خلیج فارس به خصوص کویت، امارات متحده عربی و عمان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار