۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
طی استمرار بلاتکلیفی حاکم در بازار؛

کشتیرانی ژاپن پیش‌بینی رشد سال مالی خود را تقلیل داد

بزرگترین شرکت کشتیرانی ژاپن اعلام کرد: با وجود سودآوری در سال ۲۰۱۹، به دلیل بلاتکلیفی حاکم در شرایط کنونی، کنترل خسارت های مالی در رأس برنامه‌های آن قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۶۶۶۶
کشتیرانی ژاپن رشد سال مالی خود را تقلیل داد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سود خالص شرکت کی‌لاین (k Line) برای سال مالی ۲۰۱۹، ۵.۳ بیلیون ین (۴۹ میلیون دلار) بود (پایان سال مالی، ۳۱ مارس ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است). کی‌لاین، اعلام کرده است، از آنجایی که ابعاد تأثیرات ویروس کرونا هنوز مشخص نیست، در سال پیشِ‌رو به جای تأکید بر پیش‌بینی‌های مالی ۲۰۲۰، بر جبران خسارت‌ها تمرکز خواهد کرد.  

در گزارش مالی سال ۲۰۱۹ شرکت کی‌لاین آمده است که این شرکت در سال گذشته مازاد [اقتصادی] را گزارش کرده است، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم قطعیت از پیامد‌ها و درمان آن، نتوانسته است تا پیش‌بینی‌های مالی ۲۰۲۰ را ارائه دهد.

کی‌لاین دربارۀ ابعاد و تأثیرات کرونا گفته است: «در نتیجۀ شیوع این بیماری و شوک اقتصادی ناشی از بحران بهداشت عمومی، انتظار می‌رفت تا تأثیرات منفی و نامطلوبی بر بخش‌های مختلف صنعت کشتیرانی، شامل کشتی‌های فله‌بر، فرا‌ساحلی، کشتی‌های حمل کنندۀ وسایل نقلیه و کالا‌های لجستیکی و همچنین کشتی‌های کانتینربر را تجربه کنیم». این شرکت افزود: «درحال حاضر این امکان وجود ندارد که پیش‌بینی کنیم تا چه اندازه گسترش ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و تجارت دریابرد کالا تأثیر خواهد گذاشت. در نتیجه نمی‌توان پیش‌بینی معقولی از نتایج مالی ۲۰۲۰ ارائه داد».

گفتنی است، تصمیم‌های مربوط به کنترل و جبران خسارت‌ها شامل کاهش دادن ظرفیت ناوگان و شناور‌های بیکار و همچنین فروش دارایی‌ها مانند املاک مستقل می‌شود. علاوه بر این، دربارۀ برنامه‌های سرمایه‌گذاری تجدیدنظر خواهد شد.  

 کی‌لاین در‌این‌باره افزود: «اولویت ما کنترل خسارت اقتصادی در سال مالی ۲۰۲۰ خواهد بود، بنابراین پس از بررسی دقیق دوران پساکرونا، برنامه جدید مدیریت میان مدت، برای شروع سال مالی ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد».

تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹، سود خالص شرکت کی‌لاین بهبود چشمگیری را نسبت به سال گذشته که ۵.۳ بیلیون ین (۴۹ میلیون دلار) بود به نمایش گذاشت که بهبود قابل توجهی از کسری ۱۱۱.۲ بیلیون ین بود. با وجود این، در نتیجه تأثیرات شیوع بیماری کرونا، نتیجه [مالی]سالانه شرکت، در سه ماهه چهارم سال مالی (ژانویه تا مارس)، با خسارت خالص بیست میلیارد ین خنثی شد و طی ۱۲ ماه، درآمد عملیاتی با رسیدن به ۷۳۵.۳ بیلیون ین، روند کاهش ۱۲.۱ درصدی را نشان داد.

هلدینگ مشترک شرکت‌های کشتیرانی ژاپن موسوم به وان (ONE)، اعلام کرده بود که شیوع بیماری کرونا بر بانکرینگ نیز تأثیر گذاشت. اما این تأثیر باعث شد تا هزینه‌های بانکرینگ به شدت اُفت کرده و سود خالص سالیانه ۱۰۵ میلیون دلاری را به نمایش بگذارد.

پیش از این، سه شرکت بزرگ کشتیرانی ژاپنی ان. وای. کی (NYK)، ام. او. ال (MOL) و کی لاین، به صورت سنتی و به روش مشابه نتیجه [مالی]سالیانۀ خود را اعلام می‌کردند، اما این بار به دلیل شیوع کرونا این روند مختل شد. بدین ترتیب در حالی‌که ام. او. ال گزارش خود را در ۳۰ آوریل اعلام کرد، ان. وای. کی، با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه و با کمی تاخیر، تاریخ ۲۵ می‌ را در نظر گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار