۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

بحران کرونا و احتمال وقوع رنسانس دریایی

مدیر ارشد اجرایی مؤسسه DNV GL گفت: تغییر و تحولاتی که بر اثر بروز بحران کرونا در اقتصاد و تجارت دریایی، انرژی و کسب و کار ایجاد شده و همگان را بر آن داشته تا با جدید‌ترین تجهیزات و امکا‌نات به مقابله برخیزند ممکن است به یک رنسانس دریایی منجر شود.
کد خبر: ۸۶۶۵۸
بحران کرونا و احتمال وقوع رنسانس دریایی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Knut becrbeck-Nilssen" مدیر ارشد اجرایی DNV GL با تجزیه و تحلیل رویداد‌هایی که پس از شیوع کووید ۱۹ در جهان صورت گرفت، معتقد است این اتفاقات سر‌آغاز یک دورۀ رنسانس برای صنایع و حمل و نقل دریایی است.

وی افزود: بدون شک اثر آتی که این بحران در سراسر دنیا از خود بر جای گذاشته به تضعیف اقتصاد جهانی منجر شده و جهانیان را به تکاپو انداخته تا جدید‌ترین شیوه‌ها را برای انجام فعالیت‌ها برگزینند. حال اگر اتفاقات ایجاد شده به طور دقیق و ریشه‌ای بررسی و تجزیه و تحلیل شوند با کمی تأمل و تعمق مسلماً به این نتیجه می‌رسیم که نوآوری‌ها و ایده‌های جدید زیادی در عرصۀ دریا پس از بروز کرونا صورت گرفته که در بسیاری از اوقات باعث شگفتی می‌شود، زیرا راه‌حل‌های جدیدی تعریف شده که تاکنون کمتر مورد توجه بوده است.

وی خاطر‌نشان ساخت: به نظر می‌رسد آنچه در ماه‌های پایانی ۲۰۱۹ و چند ماه اخیر سال جاری میلادی تجربه کرده‌ایم در سی سال اخیر در صنعت دریایی کم سابقه بوده و به تعبیر دیگر شاهد چنین تحولاتی نبوده‌ایم زیرا با وجود آن‌که  تجارت جهانی، امنیت شغلی، بهداشت و سلامت افراد چه در دریا و چه در خشکی چالش برانگیز شده، اما همگی برای کاهش  و عبور از چنین بحرانی به نوعی تجربه‌اندوزی می‌کنند.
 
 مدیر ارشد اجرایی مؤسسه DNV GL تأکید کرد: امروزه همه ذی‌نفعان صنعت دریانوردی از صاحبان کشتی تا کشتی‌سازان، سازندگان تجهیزات و خدمۀ کشتی تحت تأثیر این بحران قرار گرفته‌اند و سعی می‌کنند از خسارات و ضربات سنگین‌تر جلو‌گیری کنند که همین موضوع به ایده‌ها و ابداعات جدیدی منجر شده است.

وی در ادامه گفت: شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی‌ها را به هم ریخته و ممکن است بسیاری نتوانند تصور کنند که در یک ماه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، به تعبیر دیگر اُفق دید آن‌ها کوتاه مدت است، اما به نظر من باید همه دست‌اندرکاران حمل و نقل دریایی  با کسب تجربۀ از هر پیشامدی برنامه‌های میان مدت و بلند مدت تنظیم کنند.

"Knut becrbeck-Nilssen" یادآورشد: ارتقا سیستم‌ها‌ی کنترل از راه دور همچنین دیجیتالی کردن سیستم‌های حمل و نقلی و مدرن سازی مؤسسات طبقه بندی نتیجۀ همین روز‌های بحرانی فعلی است چرا‌که در حال حاضر بسیاری از کار‌ها بدون حضور فیزیکی افراد از طریق کنترل از راه دور انجام می‌شود و روش‌های جدیدی برای دسترسی هرچه بهتر به سیستم‌های دیجیتالی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: همانگونه که در بالا اشاره کردم دورانی که در حال حاضر در حال گذار از آن هستیم باعث خواهد شد زیر‌ساخت‌های پیشرفته و مدرن فنّاوری اطلاعات با ابزار‌های دیجیتالی بیشتر عملیاتی شود هرچند  بسیاری از سوألاتی که امروزه ذهن همۀ مدیران و کارشناسان را به خود مشغول کرده بدون پاسخ می‌ماند، اما اعتقادم بر این است که جامعۀ دریایی از شرایط پیش آمده درس گرفته و تمامی این چالش‌ها‌ی دوران کرونا در آینده به یک رنسانس دریایی تبدیل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار