۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

گرد و خاک و طغیان کرونا شهرهای ساحلی خوزستان را تعطیل کرد

پدیدۀ گرد وخاک و طغیان ویروس کرونا شهرهای ساحلی و بندری خوزستان را تا پایان هفتۀ جاری به تعطیلی کشاند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۶۴۰
گرد و خاک و طغیان کرونا شهرهای ساحلی خوزستان را تعطیل کرد
 
به گزارش خبرنگار مانا، آسمان شهر‌های ساحلی آبادان، خرمشهر، هندیجان، ماهشهر، اروندکنار و چوئبده با نفوذ تودۀ گرد و خاک از مناطق جنوبی عراق تیره و تار شد و میزان آلودگی در خرمشهر و آبادان تا ۱۹ برابر حد مجاز رسید.

همزمان همۀ ادارات و سازمان های دولتی و عمومیِ شهر‌های ساحلی خوزستان بنابر تصمیم شورای تأمین استان به علت طغیان ویروس مرگبار کرونا تا پایان این هفته تعطیل اعلام شدند.

استاندار خوزستان در این ارتباط به خبرنگار مانا گفت: هم‌اکنون شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته به همین دلیل برای قطع زنجیرۀ این ویروس تصمیم گرفته شد شهر‌های ساحلی خوزستان و مرکز استان تا پایان هفته تعطیل شوند.

دکترغلامرضا شریعتی افزود: در برخی شهر‌های ساحلی، محدودیت‌های تردد و قرنطینه اعمال خواهد شد از این رو باید تردد به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی از عموم مردم خواست ضمن رعایت موارد پیشگیری، از تردد غیرضروری در سطح شهر‌های ساحلی خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: آثار پدیده گرد و خاک در شهر‌های ساحلی استان کماکان تا پایان هفته ادامه می‌یابد.

محمد سبزه زاری افزود: آب‌های شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم است از این رو به شناور‌های صیادی و باری توصیه می‌شود سفر‌های دریایی خود را تا بهبود شرایط جوی به تعویق بیندازند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواست همه امکانات خود را برای خدمت رسانی به ساکنان شهر‌های خوزستان بکار گیرند.

مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی استان خواست برای پیشگیری از ویروس کرونا و پیامد‌های ناشی از پدیده گرد و خاک در خانه‌ها بمانند.

مراکز درمانی شهر‌های ساحلی همچنان برای پذیرش بیماران و افراد مشکوک به ویروس کرونا به حال آماده باش هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار