۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

برخورد با صید ترال غیرمجاز توسط لنج‌های سنتی

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: در کمیسیون تخلفات صیادی، به شدت با صیادان لنج‌های سنتی که بدون مجوزِ صید ترال، اقدام به این نوع صید می‌کنند، برخورد خواهیم کرد و محدودیتی برای صید این افراد قائل می‌شویم.
کد خبر: ۸۶۶۳۶

برخورد با صید ترال غیرمجاز توسط لنج‌های سنتی

به گزارش مانا، پرويز محبي در رابطه با صيد ترال در خليج فارس و درياي عمان اظهار كرد: در حال حاضر مشكل ما صيد غيرمجاز لنج‌هاي سنتي است كه مجوز صيد ترال ندارند و در برخي استان‌ها به دليل اينكه يگان حفاظت از بنادر ما حضور فعالي در صيدگاه‌هاي دور دست از ساحل  ندارند، اين لنج‌ها مبادرت به صيد ترال مي‌كنند.

وی تصريح كرد: اين شناورهاي لنجي مجوز كار با تور گوشگير را دارند اما در دريا تور گوشگير را كنار گذاشته و با تور ترال صيد مي‌كنند. 
وي افزود: دو عدد از اين شناورها هفته گذشته توسط درياباني توقيف شد كه با رايزني‌هايي كه انجام شد، دادگاه جريمه سنگيني براي آن‌ها تعيين كرد و اميدواريم تداوم اين برخوردها باعث شود بتوانيم با اين تخلفات مقابله كنيم.
 
محبي خاطرنشان كرد: كشتي ترال تنها براي فانوس ماهي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه ما نظارت كامل را بر روي اين كشتي ها داريم و اجازه نمي دهيم تخلفي در اين بخش صورت گيرد.
 
معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران با اشاره به اقدامات انجام شده براي رسيدگي به تخلفات صيادي اذعان كرد: علاوه بر برخورد دستگاه قضا و محيط ‌زيست ما هم در كميسيون تخلفات صيادي به شدت با اين صيادان برخورد خواهيم كرد و محدوديتي براي صيد اين افراد قائل مي‌شويم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار