۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

پیشرفت 86 درصدی عملیات استحصال از دریا در بندر شهید بهشتی

بهروز آقایی گفت: پروژه‌های زیرساختی بندر شهید بهشتی چابهار با شتاب در حال توسعه است به گونه‌ای که در فاز ۲ این طرح ۸۶ درصد عملیات استحصال از دریا انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۶۲۵
پیشرفت 86 درصدی عملیات استحصال از دریا در بندر شهید بهشتی
 
پیشرفت 86 درصدی عملیات استحصال از دریا در بندر شهید بهشتی
 
به گزارش مانا، بهروز آقایی بیان کرد: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیتی منحصر بفرد و برخورداری از زیرساخت‌های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته قابلیت تبدیل شدن به قطب تجاری منطقه را دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ظرفیت‌های این بندر استراتژیک باعث شده است سرمایه گذاران زیادی متقاضی سرمایه‌گذاری در اراضی پسکرانه آن باشند که ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این امر، در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.
وی افزود: در این راستا موج شکن به طول هزار و ۴۷۰ متر با مصالح سنگی به حجم ۱.۶ میلیون متر مکعب به منظور ایجاد فاز ۱ تا ۵ این بندر احداث شده است.
آقایی اضافه کرد: لایروبی و استحصال حوضچه و کانال دسترسی به حجم ۱۵.۸ میلیون متر مکعب در جهت راه‌اندازی فاز ۱ و ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی از دیگر اقداماتی است که در راستای توسعه زیرساخت‌های این بندر بزرگ اقیانوسی انجام شده است.
وی اذعان کرد: احداث دایک زون ۳ به طول دو هزار و ۵۰۰ متر با استفاده از مصالح سنگی به حجم ۶۰۰ هزار متر مکعب در فاز ۲ طرح توسعه از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین با استحصال حدود ۳۸ هکتار اراضی در بندر شهید بهشتی حدود ۸۶ درصد این عملیات در جهت راه اندازی فاز ۲ انجام شده است.
آقایی با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، گفت: مطالعات فاز ۲ این طرح شامل محوطه سازی، تاسیسات و ساختمان و همچنین گمانه‌های شناسایی آن در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری امکان پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌های اقیانوس پیما و همچنین رونق ترانزیت و صادرات در جنوب شرق کشور فراهم شده است که با ایجاد دو اسکله جدید در فاز دو طرح توسعه عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر استراتژیک با رشد چشم‌گیری همراه خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار