۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

پروتکل‌های جدید IMO برای تغییر خدمۀ کشتی‌ها

IMO با تدوین و تأیید پروتکل‌های جدید از تمامی دولت‌ها و مقامات محلی خواست هر کاری که امکان‌پذیر است، برای تغییرات خدمه کشتی‌ها انجام دهند.
کد خبر: ۸۶۶۱۸
پروتکل‌های جدید IMO برای تغییر خدمۀ کشتی‌ها
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، با انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان حمل و نقل دریایی تحت تأثیر قرار گرفته در این میان تغییر خدمه به عنوان یکی از چالش‌های پیشِ روی صنعت حمل و نقل مدتی است ذهن بسیاری از صاحبان خطوط کشتیرانی و مدیران بندری و فرماندهان کشتی و خانواده‌های دریانوردان را به خود مشغول کرده است.

در ادامۀ گزارش آمده است با توجه به شرایط پدید آمده یکسری پروتکل‌های جدید به تأیید IMO رسیده و خطاب به تمامی کشور‌های دریایی درگیر با کرونا صادر شده است.

بر‌اساس این پروتکل تمامی شرکت‌های کشتیرانی، سازمان‌های مردم‌نهاد و نمایندگان بخش‌های مختلف حمل و نقل دریایی باید رویه‌های کلی را برای تغییر خدمۀ کشتی‌ها انجام دهند.

پروتکل‌های IMO حاوی توصیه‌ها به ادارات دریایی و سایر مقامات حمل مسئولان بهداشتی گمرک، سازمان‌های مهاجرتی، کنترل مرز‌ها، بنادر و فرودگاه‌ها همچنین آژانس‌های تأمین خدمۀ دریانوردان است و آن‌ها موظف هستند تا تمهیدات لازم را برای تغییر خدمۀ کشتی‌ها انجام دهند.

"کیتاک لیم" دبیرکل IMO در این ارتباط با اشاره به اینکه از پروتکل‌های صادره به شدت پشتیبانی می‌کند اجرای آن‌ها را به عنوان اصل کلی سازمان بین‌المللی دریانوردی ضروری شمرد و یاد‌آور شد: حمل و نقل دریایی  از یک سو و دریانوردان از سوی دیگر به عنوان زنجیره‌های حمل کالا در سراسر جهان هستند و هرماه حدود ۱۵۰‌هزار دریانورد که در کشتی‌ها فعالیت می‌کنند ممکن است جابه‌جا شوند که باید مقررات بین‌الملی دریایی برای ایمنی و بهداشت و رفاه آنان فراهم شود تا کارکنان کشتی‌ها اطمینان حاصل کرده و به کار خویش ادامه دهند.

"کیتاک لیم" افزود: تعداد زیادی از دریانوردان مجبورند پس از خدمات صادقانه و تلاشگرانه در شرایط بحران کرونایی به محل اقامت خود برگردند. از سوی دیگر باید خدمۀ دیگری جایگزین آن‌ها شود که باید نسبت به جابه‌جایی آنان اقدامات لازم و هماهنگ صورت گیرد.

به گفته وی برای تهیۀ این پروتکل‌ها از ۱۶ سازمان و نهاد مربوطه مانند ICS، IAPH، BIMCO، IFSMA، INTERTANKO، P&I Club، CLIA، INTERCARGO، InterManager، IPTA، IMCA، INTERFERRY، FONASBA، ITF و WSC  مشاوره گرفته شده و دیدگاه‌های آنان برای تدوین پروتکل لحاظ شده است.
شایان ذکر است اطلاعات مربوط به این پروتکل در سایت رسمی IMO موجود است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار