۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

مناطق ساحلی خوزستان در هاله‌ای از گرد وخاک/ آب‌های شمالی خلیج فارس توفانی است

به دنبال تغییرات آب وهوایی، شهر‌های ساحلی خوزستان در هاله‌ای از گرد خاک قرار گرفتند و زندگی عادی مردم با اختلال جدی روبه‌رو شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۶۱۲
 
به گزارش خبرنگار مانا، این تغییرات جوی در شهر‌های بندری آبادان، ماهشهر، هندیجان و ماهشهر به دنبال نفوذ توده گرد و خاک از مناطق بیابانی عراق رخ داد.

گرد و خاک دید افقی را در برخی شهر‌های ساحلی خوزستان به کمتر از ۵۰۰ متر رساند.

بنا به اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و خاک درآبادان و خرمشهر به بیش از ۱۶ برابرِ حد مجاز رسیده است.

غلظت گرد و خاک پرواز‌های هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر را با اختلال روبه‌رو کرد.

بهداشت خوزستان از مردم ساکن در مناطق ساحلی استان خوزستان خواست تا بهبود شرایط جوی در خانه‌ها بمانند و در صورت قرار گرفتن در فضا‌های باز، حتماً از ماسک استفاده کنند.

مراکز درمانی شهر‌های ساحلی خوزستان نیز به دنبال افزایش میزان آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا و احتمال مراجعه بیماران تنفسی و قلبی و عروقی به حال آماده باش درآمدند.   

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس در دو روز آینده نیز ناآرام و متلاطم است.

محمد سبزه زاری افزود: بر اساس تجزیه و تجلیل نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس به علت تأثیر ورود توده هوای گرد و خاک و وزش باد شدید توفانی و مواج است.

وی از شناور‌های صیادی و باری خواست تا بهبود شرایط جوی و به منظور پیشگیری از حوادث دریایی، سفر‌های خود به تعویق بیندازند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از عموم دریانوردان خواست اطلاعات و پیش بینی وضعیت هواشناسی  را از سامانه آنلاین هواشناسی خوزستان دریافت کنند.

شیلات خوزستان نیزاعلام کرد: پروانه صید قایق‌ها و شناور‌های صیادی که نتوانند به خاطر شرایط نامساعد جوی و گرد وخاک به دریا بروند تمدید خواهد شد.

در سال جاری صیادان خوزستانی بار‌ها به علت شرایط نامساعد جوی و توفانی شدن خلیج فارس نتوانستند به دریا بروند.

برخی ازصیادان خوزستانی به علت مخاطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا تمایل چندانی برای فعالیت صیادی از خود نشان نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند برای در امان ماندن از این ویروس کشنده و آلودگی هوا در منازل و در کنار خانواده‌های خود بمانند.

مناطق ساحلی خوزستان در طول سال در معرض عبور و ورود توده‌های گرد وغبار قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار