۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

افزایش ۲ برابری کلوپ‌های تفریحات دریایی قشم تا پایان سال

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و سرمایه گذاران بخش خصوصی، تا پایان سال ۹۹ تعداد کلوپ‌های تفریحات دریایی جزیره قشم با افزایش حداقل دو برابری به ۱۵ کلوپ افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۶۶۰۵
افزایش ۲ برابری کلوپ‌های تفریحات دریایی قشم تا پایان سال
 
علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استفاده از تفریحات دریایی در سواحل قشم همواره به عنوان اساسی‌ترین نیاز گردشگران ورودی به جزیرۀ قشم محسوب می‌شود که همواره مورد توجه تورگردانان نیز قرار دارد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم  در ادامه گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، با همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و سرمایه گذاران بخش خصوصی، تا پایان سال ۹۹ تعداد کلوپ‌های تفریحات دریایی جزیرۀ قشم با افزایش حداقل دو برابری به ۱۵ کلوپ افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت کلوپ تفریحات دریایی در جزیره قشم به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند، بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعداد این کلوپ‌های تفریحات دریایی تا پایان سال حداقل به ۱۵ کلوپ افزایش خواهد یافت.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، در این کلوپ‌های تفریحی که در نقاط مختلف ساحلی جزیره قشم استقرار یافته‌اند،  انواع خدمات گردشگری دریایی اعم از جت‌اسکی، قایق سواری، بنانا، غواصی و ... به گردشگران ارائه می‌شود.

امری کاظمی یادآور شد: در حال حاضر اکثر کلوپ‌های تفریحات دریایی در پارک ساحلی زیتون، پارک ساحلی سوزا و پارک ساحلی طلایی سیمین فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه و افزایش تعداد کلوپ‌های دریایی از مهمترین مقتضیات فعلی توسعه گردشگری قشم محسوب می‌شود با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان متولی اصلی توسعه این جزیره صورت خواهد گرفت.

به گفتۀ وی عکاسی زیرِ آب، تیوپ سواری روی آب، غواصی،  جت اسکی،  پاراسل، شاتل، قایق سواری، بنانا و اسکی روی آب از جمله خدمات تفریحی است که توسط کلوپ‌های تفریحات دریایی به گردشگران ورودی به جزیره قشم با کیفیت مناسب ارائه می‌شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم  در ادامه گفته‌های خود تأکید کرد: در این کلوپ‌های علاوه بر ارائه خدمات تفریحی، خدمات آموزشی نیز به طور تخصصی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، تأکید کرد: علاوه بر توسعه کمّی کلوپ‌های غواصی، تفریحات دریایی و کلوپ‌های پروازی در قشم، به ساماندهی و ارتقای کیفیت آن‌ها نیز به صورت کاملاً تخصصی توسط کارشناسان سازمان منطقه آزاد قشم پرداخته می‌شود.

امیر کاظمی اذعان داشت: استاندارد‌ها و ضوابطی برای فعالیت کلوپ‌های تفریحات دریایی و هوایی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم تدوین شده که این کلوپ‌های بتوانند با رعایت آن‌ها با کیفیت بالاتر و بدون بروز مشکل از لحاظ قانونی و فنی به فعالیتشان ادامه دهند.

به گفته وی با توجه به اهمیت فعالیت کلوپ‌های تفریحات دریایی و هوایی در جزیرۀ قشم و نقش مهم آن‌ها در جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی، نظارت بر فعالیت این کلوپ‌ها بیش از پیش توسط سازمان منطقه آزاد قشم صورت می‌گیرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، تأکید کرد: بدون شک ارتقای کمی و کیفی کلوپ‌های تفریحات دریایی می‌تواند نقش موثری در رونق گردشگری جزیره قشم و خلیج فارس ایفا کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار