۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

تأثیر اندک بیماری کرونا بر نرخ حمل و نقل کانتینری جهان

تحلیلگر ارشد بیمکو گفت: اگرچه بیماری کووید ۱۹ بخش‌های بزرگی از اقتصاد جهانی را به تعطیلی کشانده و یا فعالیت آن‌ها را محدود کرده است، اما این بیماری تأثیر کمی بر نرخ باربری کانتینری جهان دارد.
کد خبر: ۸۶۵۹۹
تأثیر اندک بیماری کرونا بر نرخ حمل و نقل کانتینری جهان
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Peter Sand" تحلیلگر ارشد بیمکو در این زمینه گفت: ویروس کرونا باعث لغو بسیاری از سفر‌های دریایی شده است و فعالیت‌های برخی از خطوط کشتیرانی بزرگ به نصف تقلیل داده و در نتیجه ظرفیت‌های حمل و نقل کانتینری را در بسیاری از اوقات به حداقل رسانده است.

در این میان خطوط کشتیرانی برای جلوگیری از بیکار شدن کشتی‌ها و خالی بودن سفر‌های دریایی تمهیدات لازم را به کار گرفته‌اند. در این ارتباط به علت پایین بودن قیمت سوخت برخی از کشتی‌ها برای جلوگیری از پرداخت عوارض گران به کانال‌های ترانزیت کشتی، مسیر‌های طولانی‌تری را انتخاب کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: با همه این احوال نرخ بلند مدت و کوتاه مدت حمل بار برای کشتی‌های کانتینری تا حدودی پایدار مانده است که این کار باعث شده خطوط کشتیرانی بخشی از خسارت های خود را تأمین کنند، اما متأسفانه نمی‌توان برای این نرخ پایدار آینده روشنی را پیش‌بینی کرد چرا‌که در جهانی که همه چیز در حال تغییر است ممکن است با کوچکترین نوسان و یا همه‌گیری اپیدمی کرونا این وضعیت  بیش از این دوام نیاورد.

تحلیلگر ارشد بیمکو در ادامه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته حمل‌و‌نقل کانتینری با چالش‌های بزرگی مانند جنگ تجاری آمریکا و چین و اجرای قانون IMO۲۰۲۰  و بالا رفتن هزینۀ سوخت کم سولفور روبه‌رو بوده است، اما هیچ کدام به اندازه ویروس کرونا بر این صنعت آسیب وارد نکرده‌اند و آثار بسیار بد بحران کرونا باعث شده است مشتریان نسبت به قرارداد‌های بلند مدت کمتر رغبت نشان دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار