۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

تولید ۹۰ میلیون بچه ماهی در سال جهش تولید

مدیرکل شیلات خوزستان از برنامه این اداره کل برای تولید ۹۰ میلیون بچه ماهیان گرمابی و بومی در مراکز تکثیر خوزستان در سال "جهش تولید" خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۵۷۱
تولید ۹۰ میلیون بچه ماهی در سال جهش تولید
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: هدف از تولید بچه ماهیان گرمابی و بومی، تامین بچه ماهی مورد نیاز طرح بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی و جایگزینی ماهیان صید شده در تالاب و رودخانه و مخازن سد‌های خوزستان  و همچنین کمک به تامین بچه ماهیان مورد نیاز مزارع  پرورش ماهیان گرمابی است.

وی به نقش موثر مراکز تکثیر دولتی در تعادل بخشی قیمت بچه ماهی و سلامت بهداشتی بچه ماهیان مورد نیاز مزارع پرورشی اشاره کرد و گفت: این امر برای افزایش تولید آبزیان و رونق صید و صیادی در جوامع ساکن اطراف منابع آبی، حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و افزایش اشتغال و بهبود معیشت ساکنان منطقه اهمیت فراوان دارد.

ابوعلی، همچنین کمک به  بالا رفتن سرانه مصرف آبزیان در نقاط مختلف استان و ترویچ ماهیگیری تفریحی و راه‌اندازی صنعت توریسم و رونق گردشگری را از جمله دیگر اهداف بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی استان برشمرد.

میدرکل شیلات خوزستان پیش بینی کرد با توجه به تولید انبوه بچه ماهیان امسال حدود ۸۰ هزار تُن ماهیان گرمابی در خوزستان تولید شود که خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی توسعه آبزی پروری در خوزستان با هدف کاهش فشار بر منابع آبزیان دریایی خلیج فارس و افزایش سطح اشتغال را اهداف شیلات خوزستان عنوان کرد.

آبزیان دریایی و پرورشی در سبد غذایی خانوار‌های خوزستانی جایگاه ویژه‌ای دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار