۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

واردات بیش از ۱.۷ میلیون تُن کالای اساسی از بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در فروردین ماه امسال یک میلیون و ۷۴۹ هزار تُن کالای اساسی شامل غلات و نهاده‌های دامی توسط ۳۰ فروند کشتی اقیانوس پیما در بندر امام تخلیه شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۵۷۰
واردات بیش از ۱.۷ میلیون تُن کالای اساسی از بندر امام
 
عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: از این میزان یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۰۵ تُن کالای اساسی از انبار‌های نگهداری کالا بارگیری و به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به نقش مهم بندر امام به عنوان بندر کانونی (هاب) کالا‌های اساسی کشور اظهار داشت: برای تسریع در روند خروج کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور و کمک به تنظیم بازار اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان با تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر نیرو‌های عملیاتی در مجتمع بزرگ بندری امام، این بندر به صورت تمام وقت در حال فعالیت است.

دریس گفت: از ابتدای سال جاری تا روز‌های ابتدایی اردیبهست ماه، ۱۱ فروند کشتی حامل گندم از کشور‌های روسیه و آلمان نیز در بندر امام  پهلوگیری و ۵۸۵ هزار تُن گندم تخلیه و ترخیص شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تخلیۀ انواع کالا‌های غیرنفتی در بندر امام در فروردین ماه سال جاری ۱۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

بندر امام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

بیش از ۷۰ درصد غلات و ۹۰ درصد نهاده‌های دامی فله‌ای مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار