۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

صید صنعتی در آب‌های عمان آغاز شد

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران از آغاز فعالیت صید صنعتی در آب‌های دریای عمان توسط ۹ فروند شناور صید صنعتی کلاس فردوس خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۵۷
صید صنعتی در آب‌های عمان آغاز شد
 
مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی سال‌های اخیر در راستای حفظ ذخایر آبزیان دریای عمان، از سوی سازمان شیلات ایران مدت زمان مجوز صید صنعتی از سوی سازمان شیلات ایران به چهار و نیم ماه در سال کاهش یافته است.                                                          

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه به منظور جبران این موضوع، سازمان شیلات ایران طی نیمه دوم سال مجوز صید فانوس ماهیان را برای شناور‌ها تعیین کرد، یادآور شد: از زمانی که مجوز صید زمستانه از سوی شیلات برای این شناور‌های صادر شد، خسارت‌های وارده به صید صنعتی ناشی از کاهش صید به دلیل محدودیت مکانی در شش ماهه اول سال جبران شده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، صید صنعتی هر ساله از اوایل اردیبهشت ماه در آب‌های دریای عمان توسط شناور‌های ویژه این گونه صید آغاز می‌شود.

وی از آغاز فعالیت صید صنعتی در آب‌های دریای عمان توسط ۹ فروند شناور صید صنعتی کلاس فردوس خبر داد و گفت: صید صنعتی تا پایان شهریور ماه در آب‌های عمان ادامه خواهد داشت.

آخوندی همچنین با اشاره به اینکه صید صنعتی در آب‌های عمان به روش ترال انجام می‌شود، تأکید کرد: طی صید صنعتی انواع گونه‌های آبزیان به ویژه ماهی مرکب، یال اسبی، حصون و سلطان ابراهیم صید می‌شود که بخشی از آن‌ها در بازار داخلی توزیع و بخش دیگر به خصوص ماهیان غیرماکول به کشور‌های هدف صادر می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: اسکویید، ریبون و مرکب از جمله مهمترین گونه‌های غیر‌ماکول محسوب می‌شوند که توسط شناور‌های صید صنعتی در آب‌های دریای عمان صید می‌شوند.                                   

به گفته آخوندی، در راستای حفظ ذخایر آبزیان آب‌های عمان، شناور‌های صید صنعتی تابستانه با رعایت فاصله هشت مایلی از ساحل دریای عمان مجوز صید دارند.

وی یادآور شد: عمل‌آوری و بسته‌بندی ماهی‌های صید شده، روی کشتی‌ها انجام می‌شود تا بلافاصله پس از برگشت کشتی از صید، محصولات صید شده توسط آن صادر و به فروش برسد.                                                                                                          

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران، بیان داشت: با توجه به قابلیت و ظرفیت بالای شناور‌های صید صنعتی کلاس فردوس این شناور‌ها در هر نوبت صید، میزان قابل توجهی ماهی صید می‌کنند که از صرفه اقتصادی مناسبی برای آن‌ها برخوردار است.                                               

وی خاطرنشان ساخت: با اتمام فصل صید تابستانه در پایان شهریور ماه از اواخر آبان ماه نیز مجوز صید صنعتی برای شناور‌های کلاس فردوس جهت صید فانوس ماهیان توسط سازمان شیلات ایران صادر می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار