۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

لزوم بازسازی ذخایر دریایی صیدگاه‌های خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان بر بازسازی ذخایر دریایی صیدگاه‌های شمال خلیج فارس با هدف اشتغال پایدار صیادان و ضریب افزایش امنیت غذایی کشور تأکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۵۴۹
لزوم بازسازی ذخایر دریایی صیدگاه‌های خلیج فارس
 
به گزارش خبرنگار مانا، فتح الله ابوعلی در نشست مشترک ویدیو کنفرانسی سازمان شیلات ایران که درزمینه بازسازی ذخایر آبزیان دریایی با حضور استان‌های فعال شیلاتی کشوربرگزار شد افزود: بازسازی و صیانت از ذخایر آبزیان در صیدگاه‌های شمالی خلیج فارس اولویت نخست شیلات خوزستان است.

وی پیشنهاد کرد اعتبارات مناسبی برای بازسازی ذخایر دریایی خلیج فارس به استان‌های ساحلی تخصیص داده شود.

ابوعلی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به نزولات مناسب جوی و حضور نیرو‌های مجرب و مولدین خوب در مراکز تکثیر امیدواریم بتوانیم تولید چشم‌گیری در بخش آبزی پروری داشته باشیم.

وی، از تدارک برنامه‌های خوبی برای تقویت ذخایر آبزیان در آب‌های داخلی و تالاب‌ها و دریاچه پشت سد‌های خوزستان خبر داد.

در این نشست دکتر ناصر کرمی راد مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران،  گزارشی از عملکرد تولید و تکثیر آبزیان، چالش‌ها و برنامه‌های پیش روی خود در زمینۀ بازسازی ذخایر آبزیان ارائه کرد.

معاونت آبزی پروری شیلات خوزستان اظهار کرد: خوزستان سهم برجسته‌ای در توسعه آبزی پروری دارد و به علت بارندگی‌های بسیار خوب، در حوزۀ تولید و پرورش ماهیان گرمابی رتبۀ اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

کوروش میرزایی توسعۀ پرورش ماهیان گرمابی را از دستاورد‌های مهم شیلات خوزستان عنوان و پیش‌بینی کرد امسال حدود ۷۰ هزار تُن ماهیان گرمابی در خوزستان تولید شود.

استان خوزستان با صید سالانه ۴۵ هزار تُن ماهی و میگوی دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، رتبه چهارم کشوری را از لحاظ صید دریایی دارد.

قاچاق صید، صید بدون مجوز و خارج از فصل، ورود غیرقانونی صیادان عراقی به صیدگاه‌های شمالی خلیج فارس، فشار بیش از حد ناوگان صیادی به آبزیان از مهمترین چالش‌های صید دریایی در خلیج فارس است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار