۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

دبیر‌کل IMO در پیامی خطاب به دریانوردان: شما تنها نیستید

دبیرکل IMO در پیامی به کلیه دریانوردان خطاب به آنان گفت: چالش‌های پیش روی شما را در شرایط بحرانی فعلی درک می‌کنیم و شما را می‌شنویم.
کد خبر: ۸۶۵۴۲
دبیر‌کل IMO در پیامی خطاب به دریانوردان: شما تنها نیستید
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت IMO "کیتاک لیم" در این پیام خطاب به دریانوردان با اشاره به اینکه شما تنها نیستید و شما فراموش نشده اید به آنان اطمینان داد که IMO تمامی مشکلات پیش آمده برای دریانوردان را درک می‌کند و در صدد است تا راه حل‌هایی برای آنان بیابد که تاکنون بخشی از آن‌ها حل شده است.

در این پیام آمده است هم اکنون سفر صد‌ها کشتی دریایی بر اثر شیوع ویروس کرونا لغو شده است و تجارت دریایی کاهش یافته و اقتصاد جهانی با چالش‌های زیادی مواجه است همه این‌ها چالش‌هایی را برای صنعت دریانوردی ایجاد کرده است.

وی افزود: محدودیت‌هایی مربوط به مسافرت‌ها و تغییر خدمه توسط اکثر کشور‌ها به تصویب رسیده و بسیاری از دریانوردان با این مصوبه سوار کشتی شده و یا با خدمۀ دیگری جایگزین شده‌اند. حتی برخی از آنان بدون پرداخت هزینه به خانه‌های خود بازگشته یا در هتل اقامت گزیده‌اند.

به گفتۀ "کیتاک لیم" برآورد‌ها نشان می‌دهد هرماه قرارداد ۱۰۰ هزار نفر از دریانوردان به اتمام رسیده و به طور معمول آنان  باید به خانه‌های خود باز گردند، اما متأسفانه ویروس کرونا تأثیر منفی زیادی بر روند بازگشت آنان گذاشته است که این موضوع  را به خوبی می‌دانیم.

"کیتاک لیم" یاد‌آورشد: از زمان بحران کرونا طی تماس با اتحادیه‌های صنفی، سازمان‌های بهزیستی، صاحبان کشتی، دولت و آژانس‌های مربوط به سازمان ملل متحد به ویژه سازمان بین‌المللی کار برای یافتن راه‌حل‌ها رایزنی به عمل آمده است.

دبیرکل IMO با تأکید بر سختی کار و فداکاری‌هایی که دریانوردان برای حفظ زنجیرۀ لجستیک تأمین جهانی به کار میگیرند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند خاطر‌نشان ساخت: مشکلات صنعت و دریانوردی در جابه‌جایی خدمه، مراقبت‌های پزشکی از خدمۀ بیمار و مرخصی ساحلی تا حدودی برطرف شده است، اما از ناتوانی برخی خطوط کشتیرانی در اعزام مجدد و یا بازگشت خدمه به محل  زندگی نگرانم.

وی اظهار داشت: همۀ اعضای IMO چالش‌های دریانوردان را درک می‌کنند و امیدوارم این پیام برای شما باید بسیار واضح باشد  که هیچگاه احسا س نکنید تنها هستید بلکه ما درکنار شماهستیم.

وی در پایان از همه کشور‌های عضو IMO خواست دریانوردان را به عنوان نیرو‌های انسانی اصلی و کلیدی  به رسمیت شناخته و هرگونه موانع و محدودیت‌های مالی را از میان برداشته و امکانات بازگشت به خانه از یک سو و اعزام  آنان به کشتی را فراهم کنند.

نشست مجازی دبیرکل IMO با نمایندگان ۷۸ کشور عضو

از سوی دیگر دبیرکل IMO در یک نشست مجازی که با حضور نمایندگان ۷۸ عضو IMO برگزار شد از کشور‌های عضو خواست جزئیات اقدامات خود را برای رسیدگی به تبعات بیماری همه‌گیر کرونا، تمدید گواهینامه‌های دریانودان و…ارائه دهند. همچنین دریانوردان را به عنوان نیروی انسانی کلیدی قلمداد کنند و نسبت به تغییرات اقلیمی بی توجه نباشند.

شایان ذکر است اعلامیه‌های دبیرکل IMO خطاب به دریانوردان و نمایندگان ۸۷ کشور عضو در وبسایت IMO قابل دسترسی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار