۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

کاهش شدید ورود کالای قاچاق به مناطق ساحلی خوزستان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر‌های دریایی، ورود کالای قاچاق به مناطق ساحلی خوزستان را نیز در سال جاری به شدت کاهش داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۵۳۲
کاهش شدید ورود کالای قاچاق به مناطق ساحلی خوزستان
 
سردار لطفعلی پاکباز درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: با وجود گشت منظم و مستمر مأموران دریابانی در آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس و گذرگاه‌ها و آبراه‌های خوزستان، در سال جاری، کشف کالای قاچاق به حداقل رسیده است.

وی گفت: سفر‌های دریایی شناور‌های تجاری در بنادر خوزستان به شدت کاهش یافته ضمن آنکه با ممنوعیت سفر گردشگران به مناطق بندری استان، خرید و فروش کالای قاچاق به ویژه وسایل سرمایشی به ندرت صورت می‌گیرد.   

فرماندۀ مرزبانی و دریابانی خوزستان ادامه داد: بیشتر فعالیت بندری کشور‌های حوزه جنوبی خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی که معمولاً محل بارگیری اصلی کالای قاچاق به سمت بنادر جنوبی کشور است نیز به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

سردار پاکباز گفت: مجموعه این عوامل که بیشتر آن متأثر از ویروس کروناست سبب شده ورود شناور‌های تجاری و صیادی حامل کالای قاچاق به مناطق ساحلی خوزستان کاهش یابد.

وی کاهش ورود کالای قاچاق به مناطق جنوبی خوزستان را فرصتی کم نظیر برای رونق تولید، ایجاد اشتغال مولد و صیانت از نیروی کار بیان کرد و افزود: افزایش واردات کالای قاچاق در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی به اشتغال داخلی زده و نگرانی زیادی برای توسعه نیروی کار و سرمایه گذاری مولّد ایجاد کرده‌ است.     

گفته می‌شود واردات یک میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور، سبب بیکاری ۱۰۰هزار نیروی کار می‌شود.

بر‌اساس برآورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، سال گذشته حدود ۱۴میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده است.

سال گذشته کالا‌های قاچاق به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد  ریال توسط نیرو‌های مرزبانی و دریابانی خوزستان در مناطق دریایی و زمینی خوزستان کشف و ضبط شد.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار