۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

توفان گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان

توفان گرد وخاک ناشی از نفوذ توده هوایی با منشاء شمال افریقا و جنوب عراق شهر‌های ساحلی خوزستان در نوردید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۵۳۱
توفان گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: توفان گرد و خاک در شهر‌های خرمشهر، ماهشهر، آبادان و هندیجان، میزان آلاینده‌ها را تا شش برابر حد مجاز افزایش داد.

محمد سبزه زاری افزود: هم اکنون شعاع دید افقی در شهر آبادان تا یک هزار و ۵۰۰ متر کاهش یافته است.

وی گفت: توفان گرد و خاک تا دو روز آینده در مناطق ساحلی خوزستان مستقر خواهد بود، ولی به تدریج از غلظت گرد و خاک و میزان آلودگی جوی کاسته می‌شود.

به گفته سبزه زاری آب‌های شمالی خلیج فارس همچنان مواج و متلاطم است و برای سفر‌های دریایی شناور‌های باری و صیادی مناسب نیست.

در همین حال مدیریت بحران استان خوزستان از همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواست تدابیر لازم را برای کاهش آثار مخرب گرد و خاک به عمل آورند.

مرکز بهداشت خوزستان نیز از شهروندان ساحل در شهر‌های جنوبی خوزستان نیز خواست برای حفظ سلامت خود، از تردد‌های غیرضروری در فضای آزاد خودداری کنند.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شهر‌های جنوبی و ساحلی خوزستان نیز برای پذیرش بیماران اورژانسی و افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی به حال آماده باش درآمدند.

با کاهش دید افقی امکان اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر وجود دارد.

مناطق ساحلی خوزستان در طول سال بار‌ها تحت تأثیر توده‌های گرد و خاک قرار می‌گیرد و زندگی عادی مردم را دچار اختلال می‌کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار