۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

ایزوایکو آماده واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی

زمین‌های قطعه‌بندی ایزوایکو و صنایع کشتی سازی ایران برای واگذاری به دانشگاه‌ها برای ایجاد شهرک نوآوری‌های دریایی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با صنایع دریایی و کشتی‌سازی آماده شده است.
کد خبر: ۸۶۴۹۹

ایزوایکو آماده واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی

 

به گزارش مانا، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران روز چهارشنبه در دیدار با معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان اظهار داشت: این مراکز می‌توانند با انجام مراحل اداری و قانونی نسبت به دریافت زمین در این مجموعه اقدام کنند.

حمید رضائیان‌اصل ادامه داد: همچنین برای همکاری در حوزه صنایع دریایی و کشتی‌سازی با مراکز رشد دانشگاه‌های هرمزگان آمادگی لازم وجود دارد و از پیشنهاد این طرح‌ها نیز استقبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان هم که در این نشست اظهار داشت: با همکاری مراکز علمی و دانشگاه‌ها می‌توان سریع‌تر به چشم اندازهای مدنظر مسوولان برای پیشرفت استان دست یافت و در این مسیر فرآیندهای اداری واگذاری زمین به آنها را تسریع می‌کنیم.

سیدامیر امیری‌زاد بیان داشت: دانشگاه‌های متقاضی دریافت زمین برای فعالیت در این مجموعه‌ها، پروپوزال‌های خود را به شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان تحویل دهند تا نسبت به بررسی آن‌ها اقدام شود.

معاون پژوهش و فنّاوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سیاست خود را بر توسعه همکاری با صنایع و گسترش فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان در هرمزگان قرار داده و مسیر خود را به سمت دانشگاه‌های کارآفرین تنظیم کرده است، همچنین درآمدزایی غیرشهریه‌ای را مدنظر دارد.

علیرضا سایبانی ادامه داد: در همین راستا خواستار همکاری بیشتر با صنایع و فعالیت در شهرک‌های صنعتی هستیم و پروپوزال دریافت زمین برای راه‌اندازی یک شهرک صنعتی در ایزوایکو تهیه می‌شود تا با اجرایی شدن آن، شرکت‌های دانش‌بنیان زیر مجموعه مرکز رشد این دانشگاه در آن مستقر شوند.

وی عنوان کرد: امید می‌رود با جانمایی قطعه زمین برای این مرکز نوآوری و تدوین و تهیه پروپزال و تحویل آن به شهرک‌های صنعتی هرمزگان، اقدام فوری برای تحویل هرچه سریع‌تر محلی که مشخص می‌شود انجام شود.

شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران به عنوان بزرگترین کشتی‌سازی در غرب آسیا که تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است سال ۱۳۵۲ با مساحت یک هزار و ۱۰۰ هکتار در ٣٧ کیلومتری غرب بندرعباس راه اندازی شده است.

این مجتمع به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط ایجاد شده و در زمینه‌های طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناور ها و همچنین طراحی، ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی توانمند است.

شرکتهای زیرمجموعه ایزایکو نیز صنایع کشتی سازی بحر گسترش هرمز، صنایع کشتی سازی ندیم گسترش هرمز، مبین سازه گستر خلیج فارس، گروه تأمین تجهیزات شفق هرمز، عظیم گسترش هرمز و بحر گسترش هرمز اعلام شده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار