۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

رشد صادرات و حمل یکسره ۱۱۵هزار تُن کالای اساسی در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندرچابهار آمادگی صادرات ۱۲۱ هزار تن کالا را دارد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸
رشد صادرات و حمل یکسره ۱۱۵هزار تُن کالای اساسی در بندر چابهار
 
بهروز آقایی درباره فعالیت‌های بندر چابهار، افزود: در مدت ۲۰ روز گذشته ۳۱ هزار تُن کالای صادراتی در بندر چابهار وارد شده است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تحول بزرگی در حوزۀ صادرات از طریق این بندر اقیانوسی را شاهد باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون عملیات تخلیه همزمان چهار فروند کشتی در بندر شهید بهشتی در حال انجام است، اضافه کرد: تنها در یک ماهه فروردین امسال ۱۱۵ هزار تُن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه شد که این میزان حجم تخلیه کالا در بندر چابهار در طی سنوات گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کالای اساسی در فروردین ماه به صورت حمل یکسره از بندر خروج شده است و کالای رسوب شده در بندر چابهار وجود ندارد.

آقایی با اشاره به آمادگی صادرات ۱۲۱ هزار تُن کالا از طریق بندر چابهار افزود: این میزان حجم جابه‌جایی کالای صادراتی،  ۱۱۳۰ تردد در استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ورود اولین محموله ترانزیتی هندوستان به افغانستان در هفته گذشته، اظهار کرد: ۵۰ درصد از این کالا از بندر خارج شده و به مرز میلک رسیده است و محموله‌های بعدی در هفته‌های آتی به بندر وارد می‌شود.

آقایی درباره پیشرفت پروژه‌های عمرانی بندر چابهار، گفت: سال ۹۸ با اختصاص حدود تقریبی ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های سرمایه‌ای بندر چابهار اجرای بزرگترین برج کنترل دریایی و هوایی کشور در بندر چابهار آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود  مراحل ساخت آن تا انتهای دولت به بهره برداری برسد.

وی  با اشاره به ۳۰۰۰ متر موج شکن ایجاد شده در بندر چابهار، افزود: در سال گذشته ۲۲۰۰ متر موج شکن و ۶۰۰ متر از احداث دیوار ساحلی با اعتبار مصوب انجام شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

مدیر کل بنادر سیستان و بلوچستان احداث  ۱۸ کیلومتر آزاد راه از درب شرقی بندر شهید بهشتی را از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار اعلام و خاطرنشان کرد: طراحی این طرح به طور کامل در وزارت راه و سازمان بنادر انجام گرفته و مطالعات آن نیز به زودی انجام خواهد شد.

وی در ادامه با پیش‌بینی بهره برداری از سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی بندر چابهار در دو سال آینده، گفت: این موضوع به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ابلاغ شده و کار‌های زیرسازی آن در حال انجام است.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار