۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریا‌های کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری زرد از متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج از پنجشنبه (۴ اردیبهشت ماه) تا جمعه (۵ اردیبهشت ماه) در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۱

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریا‌های کشور

 

به گزارش مانا، براساس این هشدار پنجشنبه ( ۴ اردیبهشت ماه) متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر در نواحی شرقی دریای عمان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

همچنین  متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر از ۱.۵ تا دو متر در روز پنجشنبه (۴ اردیبهشت ماه) برای دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

در شرایط متلاطم شدن دریا توصیه می‌شود از هر گونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت شود. فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل با احتیاط انجام  و حضور افراد در مجاورت خط ساحلی محدود شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، هشدار رنگ زرد به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار