۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی در بندر امیرآباد طی سال جاری

مدیر سابق منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد از سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد طی سال ۹۹ به ارزش حداقل ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری‌ها با هدف ساخت مخازن روغن خوراکی به ویژه سویا و نیز صنایع چوب صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۴۸۷
سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی در بندر امیرآباد طی سال جاری
 
سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا به رونق فعالیت‌های بندر امیر‌آباد اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر شاهد توسعه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیر‌آباد بوده‌ایم.

مدیر سابق منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به انجام پنج سرمایه گذاری به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر اباد طی سال ۹۸ اشاره کرد و بیان داشت: این سرمایه گذاری‌ها به منظور ساخت مخازن روغن و سیلو توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی در ادامه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیرآباد طی سال ۹۹ به ارزش حداقل ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری‌ها با هدف ساخت مخازن روغن خوراکی به ویژه سویا و نیز صنایع چوب صورت می‌گیرد.

به گفته وی، مجوز‌های لازم برای شروع پروژه‌های مذکور شروع شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این سرمایه گذاری‌ها در بندر امیر‌آباد خواهیم بود.

این کارشناس بندری و دریایی، یادآور شد: با افتتاح پروژه‌های مذکور شاهد رونق بیش از پیش منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر‌آباد خواهیم بود.

وی یادآور شد: همچنین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پیش بینی می‌شود طی سال جاری شاهد افزایش چشم‌گیر در صادرات کالا‌ها از بندر امیر‌آباد به کشور‌های حاشیه دریای خزر باشیم.

رضوانی در ادامه گفته‌های خود به انجام ۹۵ درصدی پروژۀ برق رسانی خط اسکله روریلی بندر امیر‌آباد اشاره کرد و گفت: این پروژه به همراه پروژه ساختمان آتش نشانی منطقه ویژه بندر امیر‌آباد  امسال در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

افتتاح باشگاه ملوانان بندر امیرآباد در هفته دولت

مدیر سابق منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیرآباد در ادامه به تداوم عملیات تکمیل باشگاه ملوانان بندر امیرآباد در سال جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این باشگاه نیز در پایان نیمه نخست امسال و همزمان با هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی، هم اکنون ساختمان باشگاه ملوانان را از پیمانکار مربوطه تحویل موقت گرفته‌ایم که با اتمام تجهیزات و محوطه سازی اطراف آن این باشگاه به طور رسمی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: یکی از شرایط الحاق منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیرآباد به کنوانسیون کار دریایی مصوبه سازمان بین المللی کار (ILO) مانند سایر بنادر دنیا ایجاد مکانی برای تفریح و استراحت کارکنان شناور‌ها در بنادر است و از آنجا که منطقه ویژۀ اقتصادی امیرآباد به کنوانسیون جهانی کار پیوسته است باید شرایط مناسب را برای کارکنان فراهم کند که یکی از این شرایط مناسب ایجاد باشگاه ملوانان است.

این کارشناس دریایی و بندری  با اشاره به اینکه باشگاه ملوانان منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امیرآباد شامل انواع امکانات رفاهی و تفریحی برای کارکنان کشتی‌ها خواهد بود، بیان داشت: این باشگاه در زمینی به وسعت ۱۳۰ متر در دو طبقه با کاربری تفریحی و ورزشی ایجاد شده است که ساخت رستوران، چای‌خانه سنتی، باشگاه ورزشی، اتاق بیلیارد، سوئیت‌های اقامتی و ... از جمله مواردی است که به منظور ساخت باشگاه ملوانان اجرایی شده است.

رضوانی تصریح کرد: با ایجاد باشگاه ملوانان این امکان برای کارکنان شناور‌ها و بندر امیرآباد فراهم خواهد شد تا در موقع تخلیه و بارگیری شناور‌ها به استراحت پرداخته و از تفریحات این باشگاه بهره‌مند شوند و خود را برای ادامه سفر دریایی آماده کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار