۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

حمل بیش از ۷۶۱ هزار تُن کالای اساسی از بندر امام

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در فروردین ماه امسال ۷۶۱ هزار ۸۱۱ تُن کالای اساسی از بندر امام با کامیون به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۴۸۱
حمل بیش از ۷۶۱ هزار تُن کالای اساسی از بندر امام
 
غلامعباس بهرامی نیا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: کالا‌های حمل شده از بندر‌ امام شامل برنج، گندم، ذرت، سویا، کنجاله، خوراک دام و کود شیمیایی بوده است.

وی گفت: در فروردین ماه امسال ۳۰ هزار و ۷۹۶ دستگاه کامیون حمل بار از مبدا بندرگاه امام بارگیری کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در ادامه با بیان اینکه روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تُن کالا در بندر‌ امام تخلیه و بارگیری می‌شود افزود: سهم جاده‌ای جابه‌جایی کالا از بندر  امام بیش از ۸۰ درصد است.

وی حمل مستقیم کالا از بندر امام  به سایر نقاط کشور را در کاهش هزینه‌های تمام شده کالا مؤثر دانست و افزود: تلاش می‌شود امسال ذخیره‌سازی کالا در بندر امام به حداقل برسد و حمل یکسره کالا در اولویت است.

بهرامی نیا افزود: کامیون‌های حمل بار از مبدا بندر امام، لاستیک و سوخت تشویقی دریافت می‌کنند.

وی گفت: امسال با تدابیر لازم، حمل کالا‌های اساسی از بندر‌ امام بدون هیچ گونه مشکل  و تأخیری تداوم خواهد یافت.

بندر‌امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تُن کالا، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های دامی فله‌ای و ۷۰ درصد کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر‌ امام تخلیه و ترخیص می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار