۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

باز‌گشایی مجدد اسکله صیادی بحرکان هندیجان

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، از بازگشایی مجدد اسکله صیادی بحرکان هندیجان با هماهنگی با دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و همکاری فرماندار شهرستان بندری هندیجان خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۴۷۲
باز‌گشایی مجدد اسکله صیادی بحرکان هندیجان
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته با استانداری خوزستان و فرمانداری هندیجان، مجوز صید نیز برای قایق‌های صیادی این شهرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه اسکله صیادی هندیجان از نیمه دوم اسفند ماه ۹۸ به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسته شده بود اظهارداشت: بازگشایی مجدد اسکله هندیجان صیادی بر اساس مصوبه شورای تأمین و ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ شده است.

سرپرست شیلات خوزستان از همکاری و مساعدت استاندار خوزستان و فرماندار هندیجان برای بازگشایی اسکله صیادی خوزستان و آغاز فعالیت صیادان هندیجان قدردانی کرد.

ابوعلی افزود: صیادان از این پس می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت صید به دریا (خلیج فارس) بروند.

وی همکاری صیادان با نیروی انتظامی و حافظان سلامت را  بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: صیادان برای پبشگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند در غیر این صورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

پیش‌تر برخی صیادان هندیجانی از طولانی شدن ممنوعیت صید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس انتقاد کرده بودند.

اسکله صیادی بحرکان در مجاورت خلیج فارس ودر ۱۳ کیلومتری هندیجان واقع شده است. این بندر در حال حاضر با داشتن ۲۵۴ شناور یکی از مهمترین بنادر صیادی استان خوزستان به شمار می‌رود.

سالانه حدود ۱۷ هزارتُن ماهی و میگو معادل یک سوم کل صید بنادر صیادی خوزستان در آب‌های هندیجان صید می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار