۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

کاهش قیمت جهانی آبزیان و صادرات با شیوع کرونا

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران از کاهش شدید قیمت فروش آبزیان در پی شیوع کرونا خبر داد و گفت: کاهش تقاضا برای خرید آبزیان به دلیل محدود شدن رفت و آمد‌ها و حضور مردم در مراکز خرید صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۶۴۷۱
کاهش شدید قیمت جهانی آبزیان و صادرات با شیوع کرونا
 
مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پس از شیوع کرونا در سراسر کشور شاهد کاهش تقاضا برای خرید انواع آبزیان بودیم.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران از کاهش شدید قیمت فروش آبزیان در پی شیوع کرونا خبر داد و گفت: این وضعیت که از اسفند ماه سال گذشته شروع شده همچنان با گذشت یک ماه از سال جدید نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: کاهش تقاضا برای خرید آبزیان به دلیل محدود شدن رفت و آمد‌ها و حضور مردم در مراکز خرید صورت گرفته است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، کاهش نرخ آبزیان باعث وارد شدن ضرر و زیان‌هایی به صیادان شده است که امیدواریم با رفع بیماری کرونا شاهد بازگشت قیمت‌ها به حالت قبلی با افزایش تقاضای مردم برای وارد کردن آبزیان در سبد خانواده‌ها باشیم.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: سازمان شیلات ایران همچنان نقش حمایتی خود را از جامعه صیادی ایفا می‌کند.

وی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: علاوه بر کاهش قیمت آبزیان در بازار داخلی شاهد کاهش صادرات نیز به دلیل عدم تقاضای جهانی هستیم که البته این کاهش تقاضا در تمام کشور‌ها در پی شیوع کرونا به وقوع پیوسته است.

آخوندی بیان داشت: همین موضوع نیز باعث شده تا در مجموع شاهد کاهش قیمت جهانی آبزیان باشیم و این امر تنها مختص کشور ما نیست.

به گفته مدیر کل دفتر صید و صیادی آبزیان ایران، هر ساله انواع آبزیان کشور شامل ماهیان پرورشی به ویژه قزل آلا و کپور ماهیان، خاویار، میگوی پرورشی، انواع ماهیان غیرماکول نظیر ماهیان مرکب و یال اسبی و نیز تُن‌ماهیان به بازار‌های هدف در سراسر دنیا صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه چین و کشور‌های جنوب شرق آسیا از اصلی‌ترین بازار‌های صادرات محسوب می‌شوند، اذعان داشت: با شیوع گسترده کرونا در این کشورها، صادرات وضعیت خوبی ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ شاهد بازگشت رونق به صنعت شیلات در جهان و کشورمان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار