۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

توقیف ۱۲ فروند موتور لنج صیادی متخلف در هندیجان

فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزی بندرسجافی هندیجان از توقیف ۱۲ فروند موتور لنج صیادی توسط مأموران این پایگاه در آب‌های هندیجان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۶۲
توقیف ۱۲ فروند موتور لنج صیادی متخلف درهندیجان
 
سعادت درتومی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه این موتور لنج‌های صیادی غیربومی در حال صید به روش ترال هستند بلافاصله ماموران پایگاه حفاظت منابع آبزی وابسته به اداره کل شیلات خوزستان با عزیمت به آب‌های منطقه از فعالیت آنان جلوگیری کردند.

وی افزود: ماموران پایگاه حفاظت منابع آبزی بندرسجافی هندیجان این شناور‌ها را که در صیدگاه‌های بحرکان، سریم و خورموسی مشغول فعالیت غیرمجاز صیادی بودند توقیف کردند.

درتومی ادامه داد: مالکان شناور‌های توقیفی پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی بندر هندیجان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه صید در صیدگاه‌های هندیجان با مصوبه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا از ۱۰ روزپیش ممنوع شده افزود: رفع ممنوعیت صید در آب‌های هندیجان مستلزم مصوبه جدید ستاد کرونا خواهد بود.

فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزی بندرسجافی هندیجان اظهار داشت: ورود شناور‌های غیربومی در آب‌های هندیجان ممنوع است و در صورت مشاهده، شناور‌های صیادی متخلف توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سالانه حدود ۱۷ هزار تُِن ماهی و میگو در صیدگاه‌های بندر هندیجان صید می‌شود.

صیادی حرفه نخست ساکنان بندرهندیجان و معیشت اصلی آنان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار