۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

ساخت بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری جهان در سال "جهش تولید"

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان از ساخت بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری جهان در استان گلستان طی سال "جهش تولید" با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۶۰
ساخت بزرگترین مجتمع پرورش خاویار جهان در گلستان در سال
 
سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه استان گلستان از شرایط مساعدی برای پرورش ماهیان خاویاری برخوردار است، لذا این استان همواره مورد توجه سرمایه گذاران حوزه شیلات قرار دارد.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان ادامه داد: در حال حاضر چهار مرکز پرورش ماهیان خاویاری در استان گلستان فعالیت دارند که هر ساله محصولات آن‌ها شامل گوشت و خاویار صادر می‌شود.

وی با تأکید بر وجود پتانسیل‌های لازم جهت توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری و کسب در آمد ارزی از این طریق، اعلام کرد: در همین راستا متقاضی سرمایه گذار بخش خصوصی جهت ایجاد بزرگترین پرورش ماهیان خاویاری جهان در استان گلستان اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان سال "جهش تولید" از ما خواسته شده تا مهمترین پروژه‌های تولیدی خود را جهت تخصیص تسهیلات لازم دراسرع وقت اعلام کنیم که ساخت بزرگترین مجتمع پرورش خاویاری جهان در گلستان به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های تولید استان به دولت اعلام شده است.

به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، میزان اعتبار لازم جهت شروع این پروژه بزرگ شیلات، هشت و نیم میلیارد تومان است که امیداوریم با تخصیص این میزان اعتبار در قالب تسهیلات به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح توسط سرمایه گذار بخش خصوصی باشیم.

قدس علوی اذعان داشت: با توجه به اینکه مکان در نظر گرفته شده برای ساخت این مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در منطقه محروم صفر مرزی قرار گرفته است لذا انتظار می‌رود تسهیلات با بهره بسیار کم به این پروژه تخصیص یابد.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان بیان داشت: بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری دنیا در گلستان با مساحت ۵۰۰ هکتار با ظرفیت تولید سالانه چهار هزار تن گوشت خاویاری و ۳۰۰ تن خاویار به زودی آغاز کار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در سطح ۵۰۰ هکتاری در مناطق ساحلی و اراضی شوره زار و در منطقه مرزی و محروم در شمال گلستان قرار دارد که می‌تواند نقش بسزایی در محرومیت زدایی استان داشته باشد.

این مقام مسئول در استان گلستان، اظهار داشت: با توجه به تخصیص اعتبارات کافی جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد سازه‌ها و کانال‌های اصلی آبرسان و سامانه در دریا، لذا می‌توان از این مجتمع پرورشی همزمان علاوه برتولید ماهیان خاویاری در تولید میگوی نیز بهره برد.
قدس علوی با اشاره به اینکه عملیات کلنگ‌زنی ساخت این مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در زمستان سال گذشته با حضور رئیس جمهور به زمین زده شد، اظهار امیدواری کرد: در سال "جهش تولید" هر چه سریع‌تر اعتبارات لازم جهت آغاز به کار و ذخیره سازی مزارع این مجتمع بزرگ شیلاتی تخصیص یابد.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه بازدهی تولید خاویار در این مجتمع پرورشی چند سال به طول خواهد انجامید، بیان داشت: بدون شک با راه اندازی و تولید، بزرگترین مجتمع پرورشی ماهیان خاویاری جهان در استان گلستان شاهد شکوفایی چشمگیر صنعت شیلات به ویژه در بخش تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در کشور و منطقه خواهیم بود.

به گفته وی، این امر نقش مهمی در توسعه اقتصادی جامعه محلی از طریق اشتغال زایی به انواع گوناگون مرتبط با پرورش ماهیان خاویاری خواهد داشت که به زودی شاهد تأثیرات مثبت آن خواهیم بود.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار