۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

کشتی ایرانی حامل گندم اهدایی هند به بندر چابهار وارد شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با ورود اولین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار، سفیر افغانستان در ایران از بندر شهید بهشتی بازدید کرد.
کد خبر: ۸۶۴۴۵
کشتی ایرانی حامل گندم اهدایی هند به بندر چابهار وارد شد
 
به گزارش مانا، بهروز آقایی اظهار کرد: کشتی "نگار" از شناور‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL)، حامل ۲۰۳ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت است که اولین محموله کمک‌های بشردوستانه و دهمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان را حمل می‌کند.
وی با بیان این‌که این کشتی دیروز از بندر کاندلای هند وارد بندر شهید بهشتی شد، ادامه داد: این محموله حدود ۵۰۰۰ تُن گندم اهدایی دولت هند به افغانستان است که پس از تخلیه که فرایند آن به سرعت در حال انجام و رو به اتمام است از طریق مرز میلک به افغانستان ترانزیت خواهد شد.
عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در ایران در بازدید از بندر شهید بهشتی با ابراز خرسندی از ورود اولین محموله گندم اهدایی هند به بندر چابهار گفت: این اولین محموله از مجموعه ۷۵ هزار تُنی گندم است که قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود.
وی با قدردانی از هند و ایران برای انتقال و ترانزیت گندم در شرایط بسیار سخت، مهم و حساس کنونی که منطقه و جهان از بحران شیوع بیماری کرونا در رنج است، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مستقیم همکاران در جمهوری اسلامی ایران این گندم هر چه سریع‌تر به افغانستان برسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار