۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

پلمپ ۲۰۱ خانه مسافر و سوئیت در بوشهر/ جلوگیری از ورود خودرو‌ها به نوار ساحلی بوشهر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از پلمپ مراکز اقامتی این استان که نسبت به جذب مسافر اقامت می‌کنند خبر داد و گفت: این امر تا پایان شیوع کرونا ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۴۴۴
پلمپ ۲۰۱ خانه مسافر و سوییت در بوشهر/ جلوگیری از ورود خودرو‌ها به نوار ساحلی بوشهر
 
محمد حسین ارسطو‌زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه استان بوشهر با دارا بودن جاذبه‌های ساحلی و دریایی یکی از قطب‌های مهم گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود، لذا با وجود شیوع کرونا همچنان شاهد حضور برخی مسافران به این استان هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه از پلمپ مراکز اقامتی این استان که نسبت به جذب مسافر اقامت می‌کنند خبر داد و گفت: این امر تا پایان شیوع کرونا ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه طرح پلمب خانه‌های مسافر و مراکز اقامتی غیرمجاز ادامه دارد و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، بیان داشت: از اواسط اسفند ماه ۹۸ تا پایان ۲۰ فروردین امسال، ۷۹۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری بوشهر صورت گرفته است.

این مقام مسئول در استان بوشهر، تأکید کرد: در مجموع از بازدید‌های صورت گرفته ۴۶۸ مورد مأموریت در قالب گزارشات مردمی در خصوص خانه‌های مبله انجام  و در نهایت منجر به پلمب، تخلیه و تعطیلی ۲۰۱ خانه مسافر و سوییت مبله شد.

وی همچنین از بازدید سایر تأسیسات گردشگری نظیر مراکز پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و مهانسرا‌های ادارات دولتی استان بوشهر در راستای انجام دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی خواسته شده از آنها، خبر داد.

ارسطو زاده یادآور شد: تعدادی از رستوران‌ها دارای مجوز به صورت خودجوش در سراسر استان فعالیت خود را در راستای پیشگیری از این بیماری تعطیل کرده اند که بی تردید در آینده مورد حمایت برنامه‌های تشویقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار خواهند گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان بوشهر، بیان داشت: در این راستا از پارک و توقف وسایل نقلیه در نوار ساحلی بوشهر که یکی از مهمترین مکان‌های تفریحی استان محسوب می‌شود با کمک شهرداری و پلیس جلوگیری به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت بالای فضای مجازی می‌تواند ضمن ایجاد سرگرمی برای مردم به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کمک کند، اذعان داشت: در کنار معرفی ظرفیت‌های استان در فضای مجازی، فرصتی را هم برای مردم فراهم کردیم تا بیشتر با آثار ثبتی و فرهنگی استان آشنا شوند.

به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، تور گردشگری و مسابقات مجازی در ارتباط با سه حوزه تخصصی این اداره کل در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی همچنین از ساخت کلیپ‌های متنوع در راستای اجرای دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری و معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و انتشار در فضای مجازی خبر داد تا به این ترتیب این اداره کل نقش خود را در خانه ماندن مردم در راستای شکست ویروس کرونا ایفا کرده باشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه از انجام برنامه ریزی‌ها جهت تقویت برنامه‌های آموزشی صنایع دستی در دوران پسا کرونا خبر داد و یادآور شد: این دوره‌های آموزشی با موضوع بازار یابی، تقویت تولید و فروش تولیدات صنایع دستی برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار