۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
آبایی در گفتگو با مانا:

بندر انزلی با وجود کرونا رکورد زد/ نقش مهم ناوگان ملی در موفقیت بنادر گیلان

بندر انزلی با وجود کرونا رکورد زد/ نقش مهم ناوگان ملی در موفقیت بنادر گیلان
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با وجود شیوع کرونا بندر انزلی رکورد تازه‌ای در تخلیه و بارگیری کالا ثبت کرد.
کد خبر: ۸۶۴۳۸

حمیدرضا آبایی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه به توصیه سازمان های بین‌المللی از زمان اعلام شیوع کرونا در چین اقدامات حفاظتی را در بنادر استان گیلان اجرا کردیم، خاطر نشان کرد: از آن زمان تا‌کنون تمام خدمۀ کشتی‌های ورودی به بنادر استان با استفاده از تجهیزات کامل مورد ارزیابی پزشکی قرار گرفته و پس از حصول اطمینان از عدم ابتلای خدمه اجازه پهلوگیری برای شناورها صادر می شود.
به گفته وی به علت اینکه بندر انزلی بخشی از کریدور چین-آسیای میانه-ایران است اقدامات احتیاطی و حفاظتی در زمینه مقابله با شیوع کرونا با جدیت تمام از زمان اعلام شیوع در چین در بنادر گیلان اعمال شده است.
آبایی ادامه داد: از اول اسفندماه گذشته نیز علاوه بر شناورهای ورودی تمامی افرادی که به محوطه بنادر تردد داشتند پس از ارزیابی پزشکی اجازه ورود می یابند.
مدیرکل بنادر و دریانودری گیلان اقدامات این اداره کل را در رابطه با مبارزه با شیوع کرونا محدود به محوطه بنادر ندانست و تصریح کرد: به این علت که بیشتر بنادر استان گیلان در داخل شهرها قرار گرفته اند اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان وظیفه خود دانست که با تهیه مواد لازم و در اختیار قراردادن نفرات و تجهیزات مربوطه در همکاری با ارگان‌های ذی‌ربط نسبت به ضدعفونی سطح شهرهای بندری اقدام کند.
وی با تأکید بر اینکه ضدعفونی معابر و سطح شهر از سوی پرسنل اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان همچنان و سه روز در هفته انجام می شود به دیگر اقدامات مشارکتی این اداره کل برای کمک به کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تا کنون از سوی این اداره بندر، سه دستگاه ونتیلاتور، سه دستگاه مانیتور پیشرفته ICU و همچنین گانِ حفاظتی پرسنل درمانی و برخی دیگر از اقلام مورد نیاز در اختیار مراکز درمانی استان گیلان قرار گرفته است.
آبایی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه تا آنجا که امکان دارد کشتی ها قبل از بارگیری و پس از تخلیه ضدعفونی می شوند، افزود: کالاهای صادراتی کانتینری یا کاشی و سرامیک و امثالهم نیز پیش از بارگیری ضد‌عفونی می شوند.
وی ضمن تأکید بر اهمیت حفاظت از پرسنل اداری و عملیاتی در برابر ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پایش مستمر سلامت کارکنان با تب‌سنجی، در اختیار قرار دادن تجهیزات لازم حفاظتی برای کارکنان اداری و عملیاتی، شیفت‌بندی حضور کارکنان و دورکاری از جمله اقداماتی است که اداره بنادر و دریانوردی گیلان در جهت حفظ سلامت کارکنان خود انجام داده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بندر انزلی در بیست روز نخست سال جاری با وجود شیوع کرونا پرداخت و گفت: علی‌رغم محدودیت‌هایی که شیوع کرونا ایجاد کرده است طی بیست روز نخست فرودرین ماه جاری توانستیم در بندر انزلی نسبت مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش عملکرد را ثبت کنیم.
وی حجم عملیات صورت گرفته در این بندر را طی مدت یاد شده 90 هزار تُن اعلام کرد و افزود: بخش بزرگی از این عملیات مربوط به ورود کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کشور و عمدتاً گندم بوده است.
آبایی با اشاره به اینکه این گندم از سوی شرکت بازرگانی دولتی وارد شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری صورت گرفته با ارگان‌های ذی‌ربط از گمرک گرفته تا استانداری گیلان و... شناورهای حامل کالاهای اساسی به صورت مستقیم و بدون نوبت‌دهی در سریع‌ترین زمان ممکن در بنادر استان گیلان از جمله بندر انزلی تخلیه و بارگیری می شوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پاسخ به این پرسش که سهم و نقش ناوگان ملی در تأمین کالاهای اساسی از طریق بنادر استان چگونه است با تأکید بر اینکه بندر انزلی بندر خانگی کشتیرانی دریایی خزر به عنوان بخشی از ناوگان ملی است، تصریح کرد: همکاری اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره مثبت و در مسیر هم افزایی بود و هست.
وی با اشاره به حمایت های مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از همکاری های مشترک، یکی از علل موفقیت بندر انزلی در ثبت رکورد تازه تخلیه و بارگیری کالا را ظرفیت و توانمندی کشتیرانی دریایی خزر دانست و اظهار کرد: تمام امکانات بنادر استان گیلان همواره در راستای همکاری با ناوگان ملی قرار دارد.
آبایی در بخش پایانی سخنان خود به افتتاح پروژه سیلوی جدید 45 هزار تُنی غلات از سوی بخش خصوصی در بندر انزلی اشاره کرد و در این باره گفت: این پروژه که در کنار سیلوهای غلات کشتیرانی دریایی خزر ظرفیت تازه غلات در بندر انزلی را به حدود 90 هزار تُن می‌رساند تا 90 درصد پیشرفت داشته و با نصب تجهیزات الکترونیک آن طی 45 روز آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.
    
  
ارسال نظرات
آخرین اخبار