۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

امضای۳ قرارداد سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: سه فقره قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۲۶۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) منعقد شد.
کد خبر: ۸۶۴۲۵
امضای۳ قرارداد سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری امام
 
به گزارش مانا، عادل دریس دربارۀ امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژۀ اقتصادی بندر امام خمینی، افزود: با انعقاد سه فقره قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۲۶۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸، موفق به ایجاد بیش از ۲۰۰ فرصت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این مجتمع بزرگ بندری شده‌ایم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به انعقاد سه قرارداد بزرگ سرمایه گذاری با فعالان بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: قراردادهای سرمایه گذاری در زمینه احداث صنایع تبدیلی و خدمات لجستیکی با هدف ایجاد نخستین شهر لجستیک غلات در کشور به امضا رسیده است. 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی در ادامه افزود: با اجرایی شدن این قراردادها ضمن دستیابی به جلب مشارکت بخش خصوصی در تأمین زیرساخت ها، ایجاد روساخت‌های بندری و فعال شدن صنایع تولیدی، امکان ایجاد ارزش افزوده  بیش هر از  زمان دیگری محقق می شود.
وی درباره مزیت های بندر امام خمینی، گفت: این مجتمع بزرگ بندری به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های کم‌نظیر از جمله اراضی وسیع به مساحت ۱۱۰۴۴ هکتار، ۴۰ پست اسکله فعال با قابلیت ارائه خدمات مناسب به کشتی‌های پست پاناماکس، همجواری با منطقه ویژۀ اقتصادی پتروشیمی و نزدیکی به منطقه آزاد تجاری اروند، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی حمل‌و‌نقل شمال – جنوب (INSTC)، نزدیکی به مرزهای ترانزیتی‌، دسترسی آسان به راه‌های مواصلاتی ریلی، جاده‌ای و فرودگاه‌های کشور، محلی امن و مناسب برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: با هدف توسعه صنعت حمل‌و‌نقل دریایی و بهره‌گیری حداکثری از توانمندی‌های بنادر در گسترش و توسعه بازرگانی کشور و همچنین تأمین زیرساخت ها و تجهیزات بندری و دریایی، زمینۀ حضور فعال‌تر سرمایه گذاران در این مجتمع بزرگ بندری کشور فراهم شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار