۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

صادرات ۱۱ هزار تُن محصولات شیلاتی مازندران طی سال ۹۸

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران از صادرات بیش از ۱۱ هزار تُن انواع محصولات شیلاتی این استان به کشور‌های هدف طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۱۸
صادرات ۱۱ هزار تُن محصولات شیلاتی مازندران طی سال ۹۸
 
ولی الله محمد‌زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان مازندران به دلیل شرایط مناسب برای آبزی پروری و نیز صید یکی از مهمترین استان‌های کشور در توسعه صنعت شیلات محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران از صادرات بیش از ۱۱ هزار تُن انواع محصولات شیلاتی این استان به کشور‌های هدف طی سال گذشته خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: این میزان صادرات انجام شده از لحاظ وزنی در مقایسه با صادرات انجام شده در سال ماقبل آن با ۶۰ درصد افزایش همراه بوده است.

این مقام مسئول در استان مازندران همچنین از افزایش ۲۱ درصدی ارزش کل صادرات محصولات شیلاتی استان مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن خبر داد.

وی در ادامه گفته‌های خود یادآور‌شد: عمده محصولات شیلاتی استان مازندران شامل خاویار پرورشی، گوشت خاویاری، ماهی پرورشی تازه، ماهی کیلکای منجمد، ماهی قزل‌آلای منجمد، خوراک آبزیان و کنسرو ماهی است.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران تصریح کرد: کشور‌های اروپایی، کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس در کنار عراق و افغانستان مهمترین بازار‌های صادراتی محصولات شیلاتی استان مازندران محسوب می‌شوند.

محمد زاده در ادامه گفته‌های خود به پایان فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در آب‌های استان مازندران در نیمه فرودین ماه امسال اشاره کرد و بیان داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش دریاروی‌های صیادان بودیم که در نهایت منجر به کاهش چشم‌گیر صید ماهیان دریای خزر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شد.

وی با اشاره به اینکه صیادان متخلف همواره توسط نیرو‌های یگان حفاظت شیلات مورد رصد قرار می‌گیرند، خاطرنشان ساخت: طی گشت‌های یگان حفاظت شیلات استان علاوه بر توقیف شناور‌های صیادی متخلف و فاقد مجوز، همواره تعداد زیادی بچه ماهی خاویاری نارس از صیادان کشف و در دریا رهاسازی می‌شود.

به گفته مدیر کل اداره شیلات استان مازندران، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی یگان حفاظت شیلات استان طی سال گذشته در مجموع ۲۲ هزار و ۳۴۰ رشته دام‌های صیادی غیر‌مجاز در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شده است که طی آن ۱۷۶ نفر متهم در عملیات‌های مختلف دستگیر و به مراجع قانونی برای رسیدگی تحویل داده شدند.

وی با اشاره به توقیف ۱۰۲ فروند انواع شناور متخلف صیادی طی سال گذشته یادآور شد: همچنین در مدت زمان مذکور ۷۴ کیلوگرم ماهی غضروفی و ۱۰ هزار و ۶۰۰ گرم خاویار کشف و ضبط شده است و هزار و ۵۴۰ قطعه ماهی خاویاری نارس نیز از صیادان متخلف اخذ و به دریا رهاسازی شده است.

محمد‌زاده اذعان داشت: امیدواریم با تلاش‌های یگان حفاظت شیلات استان و هوشیاری جامعه محلی نسبت به مضرات بزرگ صیادی غیر‌مجاز، شاهد کاهش حضور صیادان غیر‌مجاز در آب‌های دریای مازندران و در نتیجه بازسازی و حفظ ذخایر این دریا باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار