۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

تغییر خدمه کشتی‌ها معضل صنعت حمل و نقل دریایی

دو سازمان مردم نهاد دریایی در نامه‌ای به گروه G20 خواستار تغییر خدمه به منظور جلوگیری از خستگی و فرسودگی دریانوردان شدند. این ارگان‌ها تأکید کردند پیش از آنکه این موضوع به یک معضل جهانی تبدیل شود برای آن چاره اندیشی کنند.
کد خبر: ۸۶۳۹۶
تغییر خدمه کشتی‌ها معضل صنعت حمل و نقل دریایی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، انجمن بین‌المللی اتاق حمل و نقل (ICS) و فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF) در جدیدترین نامۀ خود به گروه G20 یاد‌آور شدند با توجه به وجود ۱.۲ میلیون دریانورد در نقاط مختلف جهان که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از آنان در حال حاضر در مأموریت‌های دریایی به سرمی برند، باید تصمیماتی توسط دولت‌ها اتخاذ شود تا خدمۀ کشتی‌ها قبل از آنکه خسته و فرسوده شوند تغییر کنند.

این ارگان‌ها از تمامی آژانس ها‌ی بین‌المللی، دولت‌ها و خطوط کشتیرانی خواسته‌اند تا زمینه را برای تغییر خدمۀ کشتی در روز‌هایی که شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسیده فراهم کنند، زیرا این موضوع نگرانی بسیاری از دولت‌ها را از شیوع ویروس در پی داشته است که ممکن است این کار به یک مشکل عظیم برای تجارت جهانی تبدیل شود به همین جهت خواستار آن هستیم که محدودیت‌های بندری برای تغییر خدمه رفع شود.

"Stephen Cotton" دبیر‌کل ITF نیز گفت: نگرانی‌های جدّی برای ده‌ها هزار دریانورد در حال حاضر وجود دارد که خدمت آن‌ها در کشتی‌ها به پایان رسیده، اما مجبور هستند مدت زیادی را در دریا بمانند که این کار سلامت دریانوردان را تهدید می‌کند و ممکن است به بروز حوادث دریایی منجر شود.

شایان ذکر است وزیران انرژی G20 ظرف روز‌های آینده یک کنفرانس ویدیویی به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهند کرد که در این ارتباط نامه دو  ارگان دریایی برای اعضای G20 ارسال شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار