۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر ۱۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۳.۱ میلیون تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد گفت: این میزان فعالیت تجاری و بندری نسبت به سال ماقبل آن ۱۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۳۹۵
تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر ۱۶ درصد افزایش یافت
 
سیاوش ارجمندزاده‌ در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از اجرای طرح لایروبی کانال بندر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: پروژۀ لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی دسترسی به بندر بوشهر یکی از بزرگترین پروژه‌های استان بوشهر و سازمان بنادر و دریانوردی با هدف تردد ایمن شناور‌ها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه اکنون بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این پروژه با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، آغاز شده که اکنون بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر حجم لایروبی پروژه یاد شده را پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب دانست و تصریح کرد: اکنون افزون بر چهار میلیون و ۹۷۴ هزار متر مکعب عملیات لایروبی انجام شده که با تکمیل آن عمق این کانال از ۸.۵ متر به بیش از ۱۱ متر افزایش می‌یابد.

ارجمندزاده با اشاره به تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر خاطر نشان کرد: سال گذشته افزون بر ۳.۱ میلیون تُن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال ماقبل آن ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۳۲۹ هزار تُن کالای غیرنفتی در بندر بوشهر بارگیری و صادر شد افزود: در این مدت ۴۶۹ هزار ۷۵۰ تُن کالا‌های غیرنفتی در بندر بوشهر تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی در بندر بوشهر پرداخت و بیان کرد: سال قبل  یک‌ میلیون و ۶۲ هزار تُن کالای نفتی تخلیه و ۳۱۸ هزار تُن محصولات نفتی از بندر بوشهر بارگیری و صادر شده است.

وی از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در  نیمه نخست فروردین امسال در بندر بوشهر خبر داد و افزود: در این مدت یک‌هزار ۳۰ کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که ۵۰ درصد آن صادرات و مابقی واردات است.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر بیش از ۱۴۰ درصد در نیمه نخست فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است گفت: صادرات کالا غیر‌نفتی در مدت یاد شده  در بندر بوشهر  رشد ۱۰۴.۷ درصدی نسبت به  مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزایش تردد شناور‌ها در بندر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ورود شناور‌های بالای یک‌هزار تُن  به بندر بوشهر در ۱۵ روز نخست امسال ۱۶  فروند است که رشد ۲۳ درصدی دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار