۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

جبران خسارات وارده به فعالان گردشگری جزیره قشم/ تداوم جلوگیری از ورود گردشگران به قشم

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از انجام برنامه ریزی‌ها جهت جبران خسارات مالی وارده به فعالان گردشگری این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۹۲
 جبران خسارات وارده به فعالان گردشگری جزیره قشم/ تداوم جلوگیری از ورود گردشگران به قشم
 
علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی واحد‌ها و تاسیسات مرتبط با گردشگری در جزیره قشم و نیز به دنبال آن لغو پرواز‌ها و جلوگیری از ورود گردشگران به جزیره قشم از طریق شناور‌های مسافربری، فعالان حوزه گردشگری جزیره دچار خسارات مالی فراوانی شده اند.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از انجام برنامه ریزی‌ها جهت جبران خسارات مالی وارده به فعالان گردشگری این جزیره خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا برنامه ریزی‌های ویژه‌ای نیز برای افزایش بیش از پیش زمینه ورود گردشگران به جزیره قشم پس از رفع مشکلات ناشی از کرونا و بازگشت وضعیت سلامت کشور به حالت عادی صورت خواهد گرفت.

امری کاظمی از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره‌های متعدد و مفرح و ایجاد تسهیلات سفر برای ورود گردشگران به جزیره قشم در ایام تابستان خبر داد و گفت: امیدواریم در دوران پساکرونا شاهد ایجاد جریانی متفاوت برای جبران خسارات وارده به فعالان گردشگری جزیره باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی تمام مراکز تفریحات آبی و دریایی شهر قشم و عدم ورود گردشگران به جزیره، همچنین به جلوگیری از ورود قشموندان به سواحل گردشگری جزیره خبر داد داد و گفت: از تمام تردد‌ها به سمت سواحل جزیره جلوگیری و با خاطیان برخورد‌های قانونی لازم به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد گردشگران ورودی به جزیره قشم از طریق خودرو‌های شخصی و توسط لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر اسکله پهل به لافت صورت می‌گرفت، اذعان داشت: با توجه به محدودیت ایجاد شده و جلوگیری از ورود خودرو‌های شخصی در اسکله پهل، هم اکنون میزان ورود گردشگران به جزیره قشم به صفر رسیده است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تصریح کرد: هم اکنون تنها خودرو‌های حاوی سوخت و مواد غذایی جهت مصرف بومیان جزیره توسط لندینگ‌کرافت‌ها از طریق اسکله پهل- لافت به جزیره قشم ورود پیدا می‌کنند.

به گفته امری کاظمی، نظارت دقیق بر مبادی ورودی جزیره قشم و کنترل اسکله‌ها برای جلوگیری از ورود غیربومیان به جزیره قشم تا پایان شیوع کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه همچنین از استقرار اکیپ‌های نظارتی بر نحوه تردد افراد در مناطق مختلف سطح جزیره تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

به گفته وی، از آغاز تشکیل ستاد بحران با محتوای پیشگیری از کروناویروس، اکیپ‌های گشت، بازرسی و نگهبانی در همه مناطق و مراکز ترددی جزیره، به سازمان منطقه آزاد قشم کمک کرده اند تا به بهترین شکل ممکن از سلامت مردم جزیره محافظت شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار