۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

کاهش ۹۶ درصدی ورود گردشگران به هرمزگان در ایام نوروز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از کاهش ۹۶ درصدی ورود گردشگران به استان هرمزگان طی ایام نوروز ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۸۹
کاهش ۹۶ درصدی ورود گردشگران به هرمزگان در ایام نوروز
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای سال تا پایان پانزدهم فرودین ماه میزان ورود گردشگران به استان هرمزگان با کاهش ۹۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه نوروز گذشته همراه بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: میانگین آمار اخذ شده نشان می‌دهد در ایام نوروز ۹۹، شاهد ورود شش درصدی گردشگران و خروج هشت درصدی بومیان هرمزگان بوده ایم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با تمهیدات انجام شده و در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، هم‌اکنون تمام مرز‌های استان هرمزگان به روی گردشگران بسته شده و اجازه ورود هیچ غیر‌بومی به استان داده نمی‌شود.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، در حال حاضر تنها بومیانی که در ایام نوروز خارج شده بودند با ارائه مدارکی که بومی بودن آن‌ها را اثبات کند، امکان ورود به استان را دارند و افراد مشکوک به کرونا نیز به مدت دو هفته در مکانی قرنطینه می‌شوند.

وی اذعان داشت: امیدواریم با اتمام بیماری کرونا و برگشت شرایط به حالت قبلی، تمهیدات لازم برای سفر هموطنانمان به استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس به طور مجدد فراهم شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود به راه‌اندازی اپلیکیشن "سیر و سفر در هرمزگان" اشاره کرد و بیان داشت: این اپلیکیشن در راستای جلوگیری از ورود گردشگران به استان و امکان گشت آن‌ها در فضای مجازی راه اندازی شده است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، علاقه‌مندان به جاذبه‌های گردشگری هرمزگان می‌توانند با مراجعه به کافه بازار، اپلیکیشن "سیروسفر در هرمزگان" را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

برومند تأکید کرد: اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری این استان در نرم‌افزار یادشده قابل‌مشاهده است و علاقه‌مندان به سفر به هرمزگان با کسب اطلاعات گردشگری استان پس از پایان اپیدمی بیماری کرونا بهتر می‌توانند مناطق دیدنی را انتخاب و بازدید کنند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی ویژه راهنمایان گردشگری در این استان خبر داد و بیان داشت: این دوره آموزشی رایگان به همت کمیته آموزش انجمن راهنمایان گردشگری استان و بالا بردن سطح آموزش راهنمایان تور در شرایط بحران کرونا ویروس و پویش در خانه بمانیم، برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار