۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

IMO برای حل مشکلات دریانوردان از سازمان ملل کمک خواست

دبیرکل IMO از دبیر‌کل سازمان ملل و دیگر اعضا خواست در شرایط بحرانی کنونی دریانوردان و کارکنان بندری از مزایا و امتیازات پرسنل کلیدی (KEY WORKER) بر خوردار شوند.
کد خبر: ۸۶۳۸۶
IMO برای حل مشکلات دریانوردان از سازمان ملل کمک خواست
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "کیتاک لیم" دبیرکل IMO در نشست دبیر‌کل و اعضای این سازمان که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت رفاه دریانوردان خواستار پشتیبانی و حمایت تمامی اعضا این سازمان از زنجیرۀ تأمین حمل و نقل دریایی شد که بخشی از آن به مشکلات و محدودیت‌های دریانوردان مربو‌ط می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در شرایطی که دریانوردان تمامی تجهیزات پزشکی و مواد‌غذایی و سایر نیاز‌های ضروری مردم را در سراسر جهان جابه‌جا می‌کنند شایسته نیست که دغدغه حقوق و مزایا، ممنوعیت ورود به بنادر، دسترسی به رفاه نسبی، تغییر خدمه، مرخصی ساحلی، تماس با خانواده، امکان برگشت به محل سکونت و... را داشته باشند. به همین جهت جامعۀ جهانی باید دست به دست هم داده ونگذارند زنجیرۀ تأمین با قوانین و دستور‌العمل‌های ملی، محلی و تصمیم گیری‌های چند‌گانه دچار آسیب و خسارت شود.

"کیتاک لیم" از دبیر‌کل سازمان ملل خواست تا سران و تصمیم گیرندگان کشور‌ها را متقاعد کند که شرایط بحرانی کنونی ایجاب می‌کند بسیاری از محدودیت‌ها را به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان به صورت اضطراری لغو کنند؛ و کلیۀ عوامل دست اندرکار حمل و نقل دریایی شامل دریانوردان، پرسنل بندری و ... را به عنوان پرسنل کلیدی قلمداد کنند.

وی در پایان گفت: صنعت حمل و نقل دریایی باید اطمینان حاصل کند که تمامی کشتی‌ها برای تخلیه و بارگیری کالا به بنادر و اسکله‌ها و ترمینال‌ها دسترسی دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار