۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

سهم ۵۳ درصدی تخلیه کالا‌های اساسی از بندر امام

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ایجاد جبهه‌های جدید بارگیری کالای اساسی در بنادر با هدف تسریع در روند خروج کالا، اتخاذ این تصمیم را موجب استفاده بهینه از ظرفیت‌های ریلی و جاده‌ای عنوان کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۸۳
سهم ۵۳ درصدی تخلیه کالا‌های اساسی کشور از بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، غلامحسین دغاغله در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بندر امام افزود: بندر امام، بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی کشور است و از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین بالغ بر ۷۰۰ هزار تُن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است که ۵۳ درصد آن که بالغ بر ۳۰۰هزار تُن در این بندر بزرگ تجاری تخلیه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روند تخلیه و خروج کالا‌های اساسی از جمله گندم، برنج و کنجالۀ سویا بدون هیچ مشکل خاصی ادامه دارد تا در موعد مقرر به دست مصرف کنندگان برسد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و به منظور تأمین بازار مصرف و با همت و عزم فعالان حمل و نقل کشور این حجم از محمولات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره بازدید میدانی هیئتی مرکب از مدیران کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه آهن جنوب از فعالیت جاری در زمینۀ تخلیه، بارگیری، انبارش و خروج کالا‌های اساسی در بندر امام اظهار داشت: با هدف هماهنگی و تسریع در روند خروج کالا‌های اساسی تدابیر جدیدی اتخاذ شد که ایجاد چند جبهه بارگیری کالای اساسی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های ناوگان جاده‌ای و ریلی از اهم آن به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با اشاره به خروج روزانه دو هزار دستگاه کامیون حامل کالای اساسی از بندر امام، روند خروج را مطلوب ارزیابی کرده و اظهار داشت: ایجاد چند جبهه بارگیری همزمان در بندر امام می‌تواند در کاهش زمان معطلی ناوگان ریلی و جاده‌ای و افزایش نرخ خروج کالا‌های اساسی تأثیر به سزایی داشته باشد.

دغاغله همچنین ایجاد مشوق‌های متعدد برای کامیون‌داران با اختصاص سهمیه‌های سوخت، بارنامه دو برابری و لاستیک دولتی را از مجموعه اقدامات ستاد مدیریت تخلیه کالا‌های اساسی در بنادر عنوان کرد که در کنار دیگر ابزار‌های مدیریتی با هم‌افزایی بین بخشی نقش مؤثری در تسریع خروج کالا از بنادر در تعطیلات نوروزی و شرایط خاص حاکم بر کشور دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار