۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

تخلیۀ روزانه بیش از ۳۰ هزار تُن کالای اساسی در بندر امام

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: بهره گیری از توان تجهیزاتی پیشرفته در تخلیۀ کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی در بندر امام، ضرورت تقویت ناوگان جاده‌ای و ریلی برای تسریع در خروج کالا‌های اساسی در این بندرگاه حیاتی کشور را اجتناب ناپذیر کرده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۸۲
 
تخلیه روزانه بیش از ۳۰ هزار تُن کالای اساسی از بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا، محمد حجارزاده در جریان بازدید از بندر‌ امام افزود: به دنبال تصمیم‌سازی برای تسریع در خروج کالا‌های اساسی از بندر امام وهم‌افزایی‌های بین‌بخشی ایجاد شده، روزانه ۵۰ واگن و نزدیک به ۳۰ هزار تُن در بخش جاده‌ای از این بندر بزرگ تجاری خارج می‌شود.

وی با اشاره برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اختصاص بنادر، ناوگان، تجهیزات و امکانات لازم برای تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی از جمله گندم افزود: بندر‌‌‌امام با توجه به برخورداری از اسکله‌های مناسب، تجهیزات پرقدرت و انبار‌های با قابلیت نگهداری حجم بالای کالا‌های اساسی از جمله بنادر سرآمد به عنوان دروازه ورودی کالا‌های اساسی شناخته شده است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه تاکنون خوشبختانه در بخش ناوگان ریلی و جاده‌ای مشکلی نداشته ایم، تصریح کرد: علی‌رغم تعطیلات نوروزی با افزایش عرضۀ ناوگان، کالا‌های اساسی به شکل مطلوبی در هر دو بخش جاده‌ای و ریلی در حال خروج است.

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اتخاذ هماهنگی لازم بین دستگاه‌های ذی‌ربط و حوزه‌های فرابخشی از جمله گمرک، قرنطینه و ... که در جلسات مستمر و مداوم انجام می‌شود، مشکلات بر سر راه خروج کالا‌های اساسی از مبدأ بنادر به سایر نقاط کشور پیگیری و مرتفع می‌شود.

حجار زاده همچنین برنامه‌ریزی مدون در ستاد، بهره‌گیری پایانه‌های تخلیه و بارگیری بندر‌ امام از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های ذی‌ربط در زنجیره تأمین کالای اساسی را از جمله عللی برشمرد که موجب مطلوب شدن روند تخلیه و خروج کالا‌های اساسی در بندر‌امام شده است.

بندر‌ امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی، بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار