۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴

شکایت محیط زیست بوشهر علیه یکی از شرکت‌های نفتی به دلیل آلودگی دریا

اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، علیه یکی از شرکت‌های نفتی استان به دلیل ورود فاضلاب نفتی به دریا در محاکم قضایی شکایت کرد.
کد خبر: ۸۶۳۸۰
شکایت محیط زیست بوشهر علیه یکی از شرکت‌های نفتی به دلیل آلودگی دریا
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر علیه یکی از شرکت‌های نفتی استان به دلیل ورود فاضلاب نفتی به دریا در محاکم قضایی شکایت کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص اظهار داشت: ورود هر گونه فاضلاب اعم از فاضلاب‌های شهری و صنعتی به دریا، تالاب‌ها و رودخانه‌ها بدون تصفیه ممنوع است و موجب آلودگی محیط زیست و خسارت به اکوسیستم و آبزیان می‌شود.

فرهاد قلی نژاد افزود: شکایت علیه واحد‌های صنعتی پس از اخطاریه‌های لازم صورت می‌گیرد و در‌صورتی‌که مالکان و مسئولان شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی اقدامی در راستای تصفیه فاضلاب‌ها به عمل نیاورند سازمان حفاظت محیط زیست ناگزیر بر طبق قوانین و مقررات موضوع را از طریق محاکم قضایی پیگیری خواهد کرد و شکایت اخیر علیه یکی از شرکت‌های نفتی منطقه به دلیل تخلیه فاضلاب با بارآلودگی فراوان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: وفق قوانین و مقررات، سازمان حفاظت محیط زیست مسئول شناسایی واحد‌ها و صنایع آلاینده بوده و مسئولان و مالکان صنایع نیز مکلف به رفع آلودگی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار