۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

درخواست از اتحادیۀ اروپا برای تدوین برنامۀ نجات صنعت‌دریایی

انجمن دارندگان کشتی‌های اروپایی (ECSA) از اتحادیۀ اروپا خواست برای حمایت صنعت حمل‌و‌نقل دریایی برنامۀ نجاتِ هدفمند، تدوین و تصویب کنند.
کد خبر: ۸۶۳۷۷

درخواست از اتحادیۀ اروپا برای تدوین برنامۀ نجات صنعت‌دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "کلز برگلوند" رئیس ECSA در این زمینه گفت: از اقداماتی که اتحادیۀ اروپا برای حمایت صنعت حمل‌و‌نقل دریایی انجام داده استقبال می‌کنیم، اما این یک روی سکه است و به نظر کافی نمی‌رسد به همین جهت اتحادیۀ اروپا برای تضمین بقای صنعت حمل‌و‌نقل دریایی اقدامات هماهنگ و هدفمندی را مورد نظر قرار می‌دهد.

وی در ادامه افزود: در‌حال حاضر صنعت حمل‌و‌نقل اروپا در زمینۀ تدارکات و تجهیزات پزشکی به منظور ورود به اروپا سخت در تلاش است‌. با این حال شرکت‌های حمل‌و‌نقل با مشکلات کاهش منابع مالی و نقدینگی که روز به روز درحال افزایش است مواجه هستند. به همین جهت حمایت‌ دولت‌های عضو اتحادیۀ اروپا برای جلوگیری از هرگونه آسیب به این شرکت‌ها لازم و ضروری است.

وی در ادامه تأکید کرد: درصورتی‌که به فکر تدوین یک برنامه اصولی و هدفمند نباشیم با چالش‌ها‌ی موجود مسلماً حمل‌و‌نقل دریایی اروپا به نقطه شکست نزدیک می شود.

به گفته "برگلوند" همکاری مقامات اجرایی و بانک‌ها برای حمایت از شرکت‌هایی که دچار بحران ناشی از ویروس کرونا شده اند برای جلوگیری از سقوط بخش حمل‌و‌نقل اتحادیۀ اروپا بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس انجمن دارندگان کشتی‌های اروپایی ادامه داد: باید یک برنامۀ نجات هدفمند به عنوان طرح نجاتِ بخش دریایی به تصویب پارلمان اروپا رسیده و از پشتیبانی دولت‌ها نیز برخوردار باشد در غیر این صورت نتیجه درستی از آن حاصل نخواهد شد.

وی در‌ پایان با اشاره به اینکه متأسفانه طرحِ سبز اروپا با شرایط بوجود آمده عملی نیست خاطر‌نشان ساخت: یک رویکرد هماهنگ توسط همه کشورهای عضو به منظور تدوین یک برنامۀ نجاتِ خاص صنعت دریایی باید اتخاذ شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار