۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

کرونا و گرما ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را خانه نشین کرد

پیامد‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و گرمای زودرس بهاری، ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را خانه نشین و قرنطینه کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۷۵
کرونا و گرما ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را خانه نشین کرد
 
به گزارش خبرنگار مانا، با تشدید محدودیت‌های تردد و تداوم تعطیلی ادارات، اصناف، نقاط گردشگری، تجاری و مراکز آموزشی و دانشگاهی ناشی از شیوع ویروس کرونا و افزایش دمای هوا، بیشتر ساکنان شهر‌های ساحلی و بندری آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اروندکنار و هندیجان را ناچار به ماندن در خانه کرد.

این وضعیت در شهر‌های خرمشهر و آبادان که جزء مناطق قرمز از نظر شیوع ویروس کروناست بیشتربه چشم می‌خورد به گونه‌ای که کمتر شهروندی در خیابان‌های اصلی دیده می‌شوند.

با این حال فعالیت مراکز عرضۀ مواد‌غذایی، داروخانه‌ها، هایبرمارکت‌ها و جایگاه‌های بنزین‌ها در شهر‌های ساحلی خوزستان بدون محدودیت ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تا روز دوشنبه، جوی نسبتاً پایدار بر روی مناطق ساحلی حاکم است و افزایش دما، وزش باد و احتمال بارش‌های خفیف برای ساعاتی در برخی مناطق ساحلی خوزستان دور از انتظار نیست.

محمد سبزه زاری افزود: تا روز سه شنبه افزایش دو تا پنج درجه‌ای دما در بیشتر شهر‌های ساحلی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: آب‌های شمال‌غرب خلیج فارس به علت وزش باد شدید مواج و متلاطم است و برای سفر‌های دریایی چندان مساعد نیست.

براساس مصوبۀ شورای تأمین شهر‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و هندیجان، فعالیت صیادان خوزستانی به منظور قطع زنجیرۀ ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

مأموران دریابانی و گارد شیلات بر صیادانی که منع سفر‌های دریایی را نادیده می‌گیرند برخورد خواهد کرد.

در همین حال با افزایش دما و گرمای زودرس بهاری، مردم شهر‌های ساحلی خوزستان مجبور شدند از وسایل خنک‌کننده استفاده کنند تا خانه‌نشینی قابل تحمل‌تر باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار