۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

تدوام عدم ورود گردشگران به سواحل گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از تداوم عدم ورود گردشگران به سواحل استان گیلان خبر داد و گفت: تردد‌ها در جاده‌های گیلان فقط توسط بومیان استان صورت می‌گیرد و از ورود گردشگران خبری نیست.
کد خبر: ۸۶۳۷۴
تدوام عدم ورود گردشگران به سواحل گیلان
 
شهرود امیر انتخابی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه نوروز سال گذشته بیش از پنج میلیون نفر گردشگر به گیلان وارد شده بودند اظهار داشت: نوروز ۹۹ شاهد عدم ورود گردشگران به استان بودیم به گونه‌ای که همچنان پس از اتمام تعطیلات نوروزی تمام واحد‌های اقامتی، گردشگری و تفریحی استان به ویژه در سواحل تعطیل هستند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه همچنین علاوه بر هتل‌ها و هتل آپارتمان ها، اقامتگاه‌های بوم گردی نیز در تعطیلی کامل به سر می‌برند، گفت: به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پذیرش میهمان در تمامی واحد‌های بوم‌گردی سطح استان تا رفع کامل این بحران ممنوع و دستورالعمل‌های ابلاغی در این واحد‌ها لازم‌الاجراست.

وی یادآور شد: البته عمده واحد‌های بوم‌گردی استان به‌صورت داوطلبانه و خودجوش اقدام به تعطیلی این مراکز کردند و از پذیرش گردشگران خودداری کردند.

این مقام مسئول در استان گیلان از تداوم عدم ورود گردشگران به سواحل استان گیلان خبر داد و گفت: تردد‌ها در جاده‌های گیلان فقط توسط بومیان استان صورت می‌گیرد و از ورود گردشگران خبری نیست.

وی همچنین با اشاره به خالی بودن شهرستان بندر انزلی از گردشگران، بیان داشت: این شهرستان به دلیل جاذبۀ تالاب انزلی همواره در صدر شهر‌های جاذب گردشگری کشور محسوب می‌شود که خوشبختانه نوروز امسال نیز مردم به هشدار‌ها توجه کرده و وارد این شهرستان نشدند.

امیر انتخابی با اشاره به اینکه بازدید و نظارت به‌صورت مستمر از تأسیسات گردشگری و واحد‌های اقامتی استان ادامه دارد، تأکید کرد: امیدواریم با همراهی مدیران واحد‌های گردشگری و هم‌وطنان از این بحران عبور کرده و شاهد رونق مجدد صنعت گردشگری در گیلان باشیم.

وی از مردم خواست تا از سفر به استان گیلان اجتناب کنند تا ضمن حفاظت از سلامت خانواده شان، مردم استان گیلان را در کاهش شیوع کرونا همراهی کرده باشند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: هر‌چند عدم ورود گردشگران در نوروز، ضرر‌های اقتصادی بسیاری را برای دست اندرکاران بخش خصوصی این صنعت در استان به همراه خواهد داشت، اما با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت، ضرر آن‌ها تاحدی جبران خواهد شد.

گفتنی است، استان گیلان با دارا بودن سواحل زیبا و وجود تالاب بین‌المللی انزلی یکی ازمهمترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود. بنا به گفته مسئولان، این استان ظرفیت پذیرش ۱۷ میلیون نفر گردشگر را دارد که نوروز امسال به دلیل شیوع گسترده کرونا در کشور به ویژه این استان، شاهد عدم حضور گردشگران در گیلان بودیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار