۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

مسدود شدن مسیر‌های دسترسی به سواحل گلستان و جزیره آشوراده

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به جذابیت سواحل استان برای حضور گردشگران و بومیان منطقه از مسدود شدن مسیر‌های دسترسی به سواحل گلستان و نیز جزیره آشوراده خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۷۲
 
مسدود شدن مسیر‌های دسترسی به سواحل گلستان و جزیره آشوراده
احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در سراسر کشور و دستور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر تعطیلی تمام تأسیسات گردشگری، استان گلستان نیز اقدام به تعطیلی تمام واحد‌های گردشگری اعم از اقامتی، تفریحی و پذیرایی کرده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به جذابیت سواحل استان برای حضور گردشگران و بومیان منطقه از مسدود شدن مسیر‌های دسترسی به سواحل گلستان و نیز جزیره آشوراده خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: در سنوات گذشته استان گلستان به دلیل دارا بودن جاذبه‌های جنگل و دریا و نیز قرار گیری در مسیر زوار امام رضا (ع)، همواره شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر بوده است که امسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی واحد‌های گردشگری، ضریب اقامت گردشگران در استان طی نوروز ۹۹ تقریبا صفر بود.

این مقام مسئول در استان گلستان یادآور شد: نوروز ۹۸ نیز به دلیل وقوع سیل شاهد کاهش ۳۵ درصدی ورود مسافران به استان گلستان در مقایسه با مدت مشابه نوروز ۹۷ بودیم.

وی با اشاره به متضرر شدن صاحبان تاسیسات گردشگری استان گلستان در دو نوروز پیاپی اظهار امیدواری کرد: دولت تمهیداتی را برای جبران خسارت آن‌ها در نظر گیرد.

تجری با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در نیمه دوم نوروز، اذعان داشت: این امر تاثیر بسزایی در کاهش بیش از پیش تردد‌ها در جاد‌های استان گلستان داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه از ۳۲۰ بازدید از تأسیسات گردشگری سطح استان با هدف بررسی روند اجرای دستورالعمل پیشگیری از کرونا ویروس خبر داد.

به گفته وی، از این تعداد ۹۸ مورد بازدید از مراکز اقامتی، ۱۵۰ مورد بازدید از مراکز پذیرایی و بین‌راهی، ۱۲ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۶۵ مورد بازدید از سایر مراکز و تأسیسات گردشگری استان انجام شده است.

وی خاطرنشان ساخت: طی بازدید‌های صورت گرفته از فعالیت چهار واحد اقامتگاه خانه مسافر غیرمجاز در شهرستان‌های گرگان و بندر ترکمن که بی‌توجه به شرایط موجود اقدام به پذیرش مسافران می‌کردند، جلوگیری شد.

تجری در ادامه گفته‌های به برگزاری جشنواره فضای مجازی در ایام نوروز در استان گلستان اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره فضای مجازی شامل بخش‌های صنایع‌دستی، نقاشی، سفره هفت‌سین، قصه‌گویی و نوروز خوانی باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در ایام نوروز بود.

تجری با اشاره به این‌که بخشی از ظرفیت ورزشی و تأسیسات گردشگری استان از اقدامات ستاد مقابله با ویروس کرونا پشتیبانی می‌کند، اظهار داشت: یکی از هتل‌های استان گلستان و همچنین یک سالن ورزشی در قالب کمیته پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و برای گذراندن دوره نقاهت بیماران و به‌عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده است که می‌تواند کمک مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان باشد.

 

 



 
ارسال نظرات
آخرین اخبار