۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

خط کانتینری بندرعباس- بندر سلطان قابوس راه اندازی شد

رئیس کل سازمان توسعه تجارات از راه اندازی خط کانتینری بندر عباس به بندر سلطان قابوس در مسقط خبر داد و گفت: این خط که برای نخستین بار راه اندازی شده است از روز شنبه برای حمل میوه و تره بار به قیمت رقابتی شروع به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۳۶۰

خط کانتینری بندرعباس- بندر سلطان قابوس راه اندازی شد

به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت «حمید زادبوم» افزود: کرونا با وجود ایجاد مشکلاتی برای تجارت خارجی کشورمان، نتوانسته مانع از تجارت هوشمندانه ایران شود. اقتصاد ایران، بحران کرونا را نیز پشت سر خواهد گذاشت، همچنان‌که در سال‌های گذشته اقتصاد و تجارت همواره با تحریم‌های ناجوانمردانه روبه‌رو بوده است، اما با اقتدار توانسته است مسیر خود را پیدا کند و از بحران فعلی نیز عبور خواهد کرد.

وی  ادامه داد: همزمان با شیوع کرونا، از طریق سفارتخانه‌ها و رایزن‌هایی که در کشورهای همسایه داشتیم، رصد روزانه مرزها صورت می‌گرفت و از طریق اپلیکیشن «راهنمای تاجر» و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شد.

زادبوم عنوان کرد: کرونا علاوه بر تهدیدی که برای اقتصاد و تجارت خارجی ایجاد کرد، یک فرصت ویژه و درخشان برای توسعه صادرات در بخش‌های دیگر از جمله صادرات خدمات به وجود آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شکی نیست که شیوع ویروس کرونا و تحریم، روی برنامه‌ریزی‌های ما تأثیر می‌گذارد اما نباید اجازه داد توسعه تولید و صادرات تأثیر جدی ببیند و باید از فضای به وجود آمده در کشورهای اطراف و بازارهای همسایه در راستای اهداف صادراتی استفاده کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار