۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

شبکه مجازی در خدمت حمل و نقل دریایی

محدودیت‌های ایجاد شده همزمان با گسترش ویروس کرونا بسیاری از سازمان‌ها و شرکت ها را به سمت استفاده از فنّاوری راه دور ترغیب می‌کند.
کد خبر: ۸۶۳۵۷
شبکه مجازی در خدمت حمل و نقل دریایی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بهره گیری از شبکه‌های مجازی به منظور انجام فعالیت‌های دریایی این روز‌ها به عنوان یکی از ابزار‌های مهم کنترل، بازرسی، نظر‌سنجی، ممیزی، تست تجهیزات و همچنین ثبت کشتی بسیار کاربرد دارد.

در این میان مؤسسات رده‌بندی بر این اعتقادند که ابزار‌های ارتباطی، ویدیویی و پهباد‌های بدون سرنشین می‌توانند یکی از ابزار‌های لازم برای ادامه روند فعالیت صنعت کشتیرانی کمک کنند.

در این میان مؤسسه ABS که حدود ۲۰۰ نماینده درسراسر جهان دارد معتقد است بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۹۲ درصد از فعالیت‌ها با استفاده از تکنیک‌های از راه دور قابل انجام  است.

در این راستا Bureau Veritas اعلام کرد: چندی پیش  آزمایش یک موتور را بین پاریس و چین با موفقیت به سرانجام رسانده است.

"لورن لوبلان"، معاون ارشد  فنی و عملیاتی Bureau Veritas در این زمینه می‌گوید: توانایی‌های کنترل از راه دور به نفع مشتریان است چرا‌که به تحرکات فیزیکی نیاز ندارد و فنّاوری و پیمایش از راه دور با استفاده از جدید‌ترین ابزار‌های دیجیتالی به انجام خدمات کمک می‌کند.

"نیک براون"، مدیر امور دریایی در Lloyd's Register می‌گوید: در هفته‌های اخیر همزمان با اوج‌گیری ویروس کرونا درخواست‌های زیادی برای بازرسی از راه دور به این مؤسسه ارسال شد که ضمن استقبال از آن، فعالیت‌ها به نحو احسن انجام شد.

"Knut Ørbeck-Nilssen"، مدیر‌عامل DNV GL - Maritime با اشاره به چالش‌های موجود فرا‌راه فعالیت‌های کنترل از راه دور می‌گوید: طی چند سال اخیر زیر ساخت‌های مشخصی را برای استفاده از ابتکارات دیجیتالی ایجاد کرده‌ایم و از این طریق می‌توانیم گواهینامه‌های الکترونیکی فوری و به‌روز را در اختیار اپراتور‌های کشتی قرار دهیم که این باعث می‌شود تجارت دریایی به راه خود ادامه دهد.

"جوزف ریوا"، مدیر ارشد ABS نیز می‌گوید: این مؤسسه راه‌حلی جدید و نوآورانه را برای ادامۀ روند حرکتی صنعت حمل و نقل دریایی را بررسی می‌کند و از طریق کنترل از راه دور به ارائه خدمات در سراسر جهان ادامه می‌دهیم.

وی گفت: از طریق راه‌های ارتباطی از راه دور وضعیت کلاس کشتی‌ها و تجهیزات مکانیکی ماشین‌آلات و خدمات کنترلی و ممیزی از راه دور را در تمام نقاط جهان گسترش داده ایم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر تمامی فعالیت‌های مربوط به حمل و نقل دریایی از طریق شبکه‌های مجازی قابل انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار