۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
سازمان بین‌المللی کار:

دولت‌ها از دریانوردان در مقابل ویروس کرونا حفاظت کنند

دبیر‌کل سازمان بین المللی کار از دولت‌ها خواست تا از دریانوردان در مقابل ویروس کرونا حفاظت بیشتری نمایند تا دریانوردان بتوانند نقش و وظیفه حساس خود را در این بحران به خوبی انجام دهند.
کد خبر: ۸۶۳۵۵
دولت‌ها از دریانوردان در مقابل ویروس کرونا حفاظت کنند
 
به گزارش خبرنگار مانا، دریانوردان، صاحبان کشتی و دولت‌ها از سازمان جهانی کار می‌خواهند تا از استمرار جریان کالا‌های اساسی، انرژی، مواد غذایی و دارو‌ها در طول بیماری همه گیر کووید ۱۹ اطمینان حاصل کنند.

در پی امتناع برخی بنادر در نقاط مختلف جهان، از صدور و اجازه ورود و ارائه خدمات پشتیبانی و بندری به شماری از کشتی‌های که قبلاً در مناطق آلوده به کووید ۱۹، پهلو گرفته بودند، افسران مربوطه در بیانیه مشترکی که توسط کمیتۀ ویژۀ سه جانبه کنوانسون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶) متشکل از نمایندگان دولت‌ها، انجمن‌های کارگری و کارفرمایی؛ صادر شده است از کشور‌های عضو سازمان بین‌المللی کار (ILO) خواسته‌اند که تمام تلاش خود را برای تسهیل در تهیه لوازم ضروری پزشکی، سوخت، آب، قطعات یدکی به کار گیرند.    

در این بیانیه از تمامی اعضا خواسته شده است تا با دریانوردان " با عزت و احترام"  رفتار شود تا آن‌ها بتوانند در شرایط حساس و بحرانی به ارائه خدمات حیاتی خود در سراسر جهان ادامه دهند.  

همچنین در این بیانیه از تمامی اعضا خواسته شده است تا با تسهیل حرکت ایمن و موثر کشتی‌ها اطمینان حاصل کنند که زنجیرۀ تأمین کالا‌های اساسی، انرژی، مواد غذایی، دارو‌ها و بسیاری از محصولات دیگر در سراسر جهان مختل نمی‌شود.  

"گای رایدر" دبیر کل سازمان بین المللی کار از دولت‌ها خواست تا از دریانوردان در مقابل این ویروس حفاظت بیشتری صورت گیرد و دریانوردان از دسترسی مناسبی به مراقبت‌های پزشکی برخوردار شوند تا بتوانند نقش و وظیفۀ حساس خود را در این بحران عمل کنند.  

او از تلاش‌ها و اقدامات هماهنگ شرکای اجتماعی (اتحادیه‌ها و انجمن‌های کارگری و کارفرمایی) و جامعۀ جهانی که تا کنون در مقابله با بحران شیوع این بیماری در بخش دریایی صورت گرفته استقبال کرد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار