۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

اختصاص اعتبار ویژه برای حمایت از دریانوردانِ تحت تأثیر کرونا

مؤسسه خیریه (ITF Seafarers Trust (ITFST مستقر در انگلیس یک صندوق اضطراری با ۱.۲۳ میلیون دلار برای حمایت از دریانوردانی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارند، اختصاص داد.
کد خبر: ۸۶۳۵۴
اختصاص اعتبار ویژه برای حمایت از دریانوردانِ تحت تأثیر کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، از اعتبار این صندوق از یک سو برای دریانوردانی که تحت تأثیر ویروس کرونا در کشتی‌ها به صورت قرنطینه نگهداری می‌شوند و یا در کشور‌های خارجی در ساحل باقی مانده‌اند و قادر به بازگشت به خانه خود نیستند و از سوی دیگر در صورت ممنوعیت تغییر خدمه و محدود کردن حرکت اتباع خارجی در ساحل و یا دریا و... هزینه می‌شود.

این گزارش حاکی است دریانوردانی که با عدم پرداخت دستمزد در شرایط بحرانی فعلی و یا با تمدید نشدن قرارداد همچنین برای پرداخت هزینۀ هتل و یا بلیط هواپیما برای بازگشت دچار مشکل هستند می‌توانند از این بودجه استفاده کنند.

"Dave Heindel" رئیس مؤسسۀ دریانوردان ITF گفت: هدف این صندوق تسهیل در پرداخت کمک هزینه‌ها برای کاهش استرس و نگرانی دریانوردان و خانواده‌های آنهاست.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد و افراد خیر قرار است برای افزایش منابع این صندوق همکاری کنند یاد‌آورشد: از آنجا که در شرایط فعلی دریانوردان فعالیت‌های شگفت‌انگیزی از خود نشان می‌دهند تا کالا‌های اساسی و پایدار سلامتی مردم و مواد‌غذایی در سراسر جهان دچار وقفه نشود به همین جهت دریانوردانی که تحت تأاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند به حمایت مادی و معنوی بیشتری نیاز دارند.

وی از دریانوردانی که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند خواست با فدراسیون جهانی کارگری ITF  تماس بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار