۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

خرمشهر از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

استاندار خوزستان گفت: شهر بندری خرمشهر در وضعیت قرمز و رشد صعودی مبتلایان به کرونا قرار گرفته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۵۳

خرمشهراز نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

دکتر غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: خرمشهر همچنان در نمودار رشد کرونا در استان خوزستان جایگاه اول را دارد و ما به شدت از این وضعیت نگران هستیم.

شریعتی با بیان اینکه مسئولان اجرایی و بهداشتی در خرمشهر اقدامات جدی و محدودیت‌های پیشگیرانه را پیش گرفته‌اند اما با تأخیر شروع کردند افزود: لازم است بهتر و بیشتر کنترل کنند تا از همه‌گیری بیشتر کرونا در بندر خرمشهر جلوگیری شود. 

وی اظهار داشت: شاید اگر اقدامات مداخله‌ای در خرمشهر آغاز شده بود الان آمار ابتلا در این شهرستان به این شدت نبود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آبادان در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد و مسئولان در آبادان عملکرد قابل قبولی داشتند گفت: ممنوعیت‌های جدی و اقدامات سختگیرانه‌ای که به کار گرفته‌اند پاسخ مثبت داده و منحنی ابتلا به کرونا در آبادان کنترل شده است.

شریعتی تصریح کرد: نیروهای انتظامی و بسیج برای کنترل مبادی خروجی و ورودی شهر خرمشهر به کارگیری می‌شوند.

 فرماندار خرمشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: به منظور مقابله با کرونا بازارهای مرکزی عرضه تره‌بار تعطیل می‌شوند.

محمد حیدری اظهار داشت: با توجه به اینکه میدان تره‌بار در خرمشهر وجود ندارد در بازارهای صفا و روز این شهر میوه و تره‌بار در محلی محدود عرضه می‌شود که باعث تراکم جمعیت شده و خطرآفرین است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص خرمشهر و مجاز بودن فعالیت صنف تره‌بار تاکنون این اصناف جمع‌آوری نشده‌اند، اما با توجه به خطر موجود در این مناطق ، این بازارها تعطیل می‌شود.

حیدری تصریح کرد: به منظور تشدید مبارزه با ویروس کرونا جلوی برپایی هر‌گونه مراسم در خرمشهر گرفته شده است و با همکاری نیروی انتظامی اجازه برگزاری مراسم و اجتماعات مردمی داده نمی‌شود.

حیدری اجرای طرح غربال‌گری در ۱۳ مرکز بهداشت خرمشهر را یادآور شد و گفت: با همکاری نیروهای بهداشت و درمان طرح غربالگری در ۱۳ مرکز بهداشت خرمشهر در حال انجام است.

فرماندار خرمشهر به تشدید برخوردها برای کاهش ترددها خبر داد و گفت: برای مهار کرونا بر تردد بین محلات این شهر نیز نظارت می شود.

حیدری از تشدید ممنوعیت تردد بین روستا و شهر، تعطیلی رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، اقامتگاه‌ها و هتل ها، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به‌عنوان اقدامات پیشگیرانه انجام‌ شده برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ یاد کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار