۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

ممنوعیت کامل تردد گردشگران در مناطق ساحلی خوزستان

تردد همه گردشگران در مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۵۲
ممنوعیت کامل تردد گردشگران در مناطق ساحلی خوزستان
 
به گزارش خبرنگار مانا، مناطق گردشگری - ساحلی خوزستان که همه ساله در ایام تعطیلات نوروزی مملو از گردشگر و مسافر بود این روز‌ها خالی از گردشگر شده و همه مشاغل مربوط با گردشگری دریایی در این مناطق نیز برچیده شد.

مناطق ساحلی هندیجان، ماهشهر و سواحل شرقی آبراه اروندرود، کارون و بهمنشیر و سواحل زیبای خرمشهر که سال‌های گذشته در چنین روز‌هایی میزبان گردشگران از سراسر کشور بودند هیچ گردشگری دیده نمی‌شود.

ماموران انتظامی با حضور در بیشتر مناطق ساحلی و آبراهی از ورود گردشگران و حتی افراد بومی به شدت جلوگیری می‌کنند و موانع زیادی برای عدم دسترسی مسافران به مناطق ساحلی تعبیه شده است.

حضور راهیان نور و مسافران نوروزی به بندرگاه‌های خوزستان به خصوص مجتمع بندری امام برای پیشگیری از ویروس کرونا ممنوع شده و بنادر خوزستان پذیرای هیچ مسافری نیستند.

برنامه گشت دریایی قایق‌ها وکشتی‌های گردشگری نیز در آبراه اروندرود لغو شده است و چنانچه قایق‌هایی مبادرت به گشت دریایی بزنند توسط ماموران دریابانی توقیف می‌شود.

پیش از این فرمانداری‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و هندیجان اعلام کرده کردند به علت خطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا میزبان مسافران و گردشگران نوروزی نیستند و از ورود خودرو‌های مسافران به مناطق ساحلی و بندری جنوب خوزستان جلوگیری می‌شود.

در همین حال تردد‌های بین شهری و درون شهری در شهر‌های ساحلی خوزستان تا ۸۰ درصد کاهش یافته و ورودی و خروجی‌های این شهر‌ها به شدت توسط مأموران پلیس کنترل می‌شود.

بر اساس اعلام استانداری خوزستان ممنوعیت سفر به مناطق ساحلی و گردشگری خوزستان تا بیستم فروردین ادامه داشته، ولی امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

از سوی دیگر همه هتل‌ها، میهمان پذیر‌ها، و مناطق یادمانی مربوط به دوران دفاع مقدس در اروندکنار، خرمشهر، آبادان تعطیل شده‌اند.

تردد بین شهر‌های بندری خوزستان نیز به شدت محدود شده که این محدودیت‌ها در آبادان و خرمشهر که دو کانون قرمز شیوع بیماری کرونا هستند تشدید شده است.

هیچ خودروی غیربومی امکان ورود به شهر‌های بندری خوزستان را ندارد و از محدود مسافران ساکن در این شهر‌ها خواسته به سرعت این مناطق را ترک کنند.

با این حال به گفته دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با وجود خطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا، فعالیت عادی بنادر ادامه داشته و خللی در واردات کالا‌های اساسی پیش نیامده است.

محمد حیدری فرماندار خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار با اشاره به اقدام‌های احتیاطی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، مردم این شهر بندری را به صبوری و رعایت موازین بهداشتی برای قطع زنجیرۀ شیوع کرونا فرا خواند.

وی سلامتی مردم را اولویت نخست مسئولان اجرایی خرمشهر بیان کرد و افزود: همه فعالیت‌های اقتصادی و بندری این شهرستان تقریباً تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، ولی امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم، هرچه زودتر به این وضعیت پایان دهیم.

سیدزین العابدین موسوی فرماندار آبادان نیز با اشاره به اینکه تردد‌های درون و برون شهری این شهر کاملاً محدود و ممنوع شده است اظهار داشت: بهترین روش برای مصون ماندن از این ویروس کشنده، ماندن در خانه است.

وی تعطیلات نوروزی امسال را کاملاً متفاوت از سال‌های گذشته توصیف کرد و از گردشگران و مسافران نوروزی که امسال نتوانستند به این شهر ساحلی سفر کنند عذرخواهی کرد.

موسوی افزود: همه کسبه و اصناف مناطق ساحلی و تجاری و گردشگری به جز فروشگاه‌های مواد‌غذایی و داروخانه‌ها فعال هستند.

در شهر بندری اروندکنار ممنوعیت تردد شهری و بین شهری اعمال می‌شود و صیادان این شهر رغبتی برای رفتن به دریا ندارند.

بسیاری از صیادان خوزستانی بنا به درخواست فرمانداری‌ها و شیلات خوزستان از رفتن به دریا منع شدند تا بتوان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد.

تجار، بازرگانان  و ترخیص‌کاران خوزستانی نیز حال و روز خوشی ندارند و صادرات کالا از مرز‌های زمینی و دریایی خرمشهر به حال تعلیق درآمده است.

گردشگران عراقی نیز با بستن مرز شلمچه امکان سفر به شهر‌های بندری خرمشهر، آبادان و مینوشهر را ندارند. بازار خرید و فروش ارز به خصوص دینار عراقی دچار رکود شده و صرافی‌های این شهر‌ها نیز تعطیل شده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار